جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 166214 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ |
76 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از تسنیم، رسیدگی به طرح دوفوریتی اصلاح بند (ک) تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور (تخصیص قیر رایگان به دستگاه‌ها) در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس قرار داشت. وکلای ملت در این جلسه به منظور تامین نظر شورای نگهبان، ماده واحده طرح دوفوریتی اصلاح بند […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از تسنیم، رسیدگی به طرح دوفوریتی اصلاح بند (ک) تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور (تخصیص قیر رایگان به دستگاه‌ها) در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه به منظور تامین نظر شورای نگهبان، ماده واحده طرح دوفوریتی اصلاح بند (ک) تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه علنی با ۱۹۴ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع، اصلاح کردند.

در متن اصلاحی ماده واحده مذکور آمده است؛ در سال ۱۴۰۲ وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران را در اختیار پالایشگاه ها قرار داده و به میزان آن به صورت ماهانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) با ۵۰ درصد قیمت بورس در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این بند قرار دهد و در حساب فیمابین خود و خزانه داری کل کشور اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه نماید.

وزارت نفت مکلف است مابه التفاوت آن را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران جبران و اعمال حساب نماید. در صورت کاهش قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به دستگاه های اجرایی موضوع این بند افزایش می یابد. مهلت هزینه کرد اعتبار موضوع این بند تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۳ می باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید