دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 18374 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ |
97 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

بهرام عین الهی وزیر بهداشت در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فی مابین ایران و کوبا گفت: این کمیسیون یکی از مهم‌ترین نشست‌ها بین دو کشور ایران و کوبا است. باید طرحی نو در زمینه همکاری‌های مختلفی در حوزه‌های بهداشت، پزشکی، راه و شهر سازی، نظام بانکی و فعالان اقتصادی خصوصی و … طراحی شود. […]

بهرام عین الهی وزیر بهداشت در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فی مابین ایران و کوبا گفت: این کمیسیون یکی از مهم‌ترین نشست‌ها بین دو کشور ایران و کوبا است. باید طرحی نو در زمینه همکاری‌های مختلفی در حوزه‌های بهداشت، پزشکی، راه و شهر سازی، نظام بانکی و فعالان اقتصادی خصوصی و … طراحی شود.

او افزود: روابط ایران با کوبا همواره در سطح عالی بوده و دو کشور انقلابی و عدالتخواه دیدگاه مشترکی در زمینه مبارزه با امپرالیسم داشته است، اما در حد انتظار روابط اقتصادی بین دو کشور ایحاد نشده و اینگونه روابط باید بیش از قبل گسترش پیدا کند.

عین الهی اعلام کرد که با شیوع بیماری کرونا همکاری خوبی دوستان کوبایی در زمینه تهیه واکسن با ما داشته که منجر به ساخت واکسن در داخل کشور ایران شده است.

کشور‌های مدعی حقوق بشری نمره قابل قبولی را در زمینه کمک به مردم سایر کشور‌ها کسب نکرده و تحریم‌ها باعث ایجاد فشار بیشتر بر این کشور‌ها شده بود و خوشبختانه کشور دوست کوبا همکاری خوبی بت ما داشاه است.

آمار مرگ و میر مرونا در کشورمان تک رقمی شده و این در حالی است که در چند ماه گذشته میزان فوتی‌های روزانه بیش از ۷٠٠ نفر بوده است و این تاثیر مثبت واکسیناسیون را نشان می‌دهد. در حوزه دارو می‌توانیم همکاری‌های خوبی با کشور کوبا داشته باشیم. مسئله غذایی یک تهدید جدی محسوب می‌شود و معتقدم که باید یک همکاری بزرگی در حوزه غذایی داشته باشیم.

او افزود: ارتباط‌های بانکی باید به هر نحوی بین دو کشور فراهم شود و بخش خصوصی آماده است این ارتباطات را با کشور کوبا داشته باشد.

نیکنام معاون امور بین الملل وزارت بهداشت گفت: تاکید بر واکسن، دارو، سلامت، آموزش، ورزش و همکاری‌های مختلف برگزا شده است و سند‌های همکاری مختلف به امضارسیده و امروز اسناد مختلفی در حوزه‌های دیگر به امضا می‌رسد.

او گفت: یک تفاهم نامه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بین ایران و کوبا به امضا خواهد رسید. در حوزه کشاورزی نفت و انرژی، کمیته‌های مختلفی در زمینه همکاری بین ایران و کوبا برگزار می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!