پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 184696 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۰ |
48 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

دکتر محسن مرد علی بااعلام این مطلب گفت : در راستای توانمندی سازی اقتصادی در مناطق محروم یکی از اقدامات بنیاد برکت در حوزه تقویت دانش بنیان‌هاست. معاون بنیاد برکت افزود: تاکنون ۱۲۵۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت قرار گرفته تا ۱۱ هزار نفر را مشغول به کار کرده است و هزار میلیارد تومان سرمایه […]

دکتر محسن مرد علی بااعلام این مطلب گفت : در راستای توانمندی سازی اقتصادی در مناطق محروم یکی از اقدامات بنیاد برکت در حوزه تقویت دانش بنیان‌هاست.

معاون بنیاد برکت افزود: تاکنون ۱۲۵۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت قرار گرفته تا ۱۱ هزار نفر را مشغول به کار کرده است و هزار میلیارد تومان سرمایه در این عرصه بوده است.
دبیر شورای راهبردی زنجیره های ارزش و مدیر طرح های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ادامه افزود: در مجموع اقدامات بنیاد برکت در حوزه دانش بنیان‌ها در تمام حوزه‌های صنعتی و خدماتی و کشاورزی بوده است. نکته دیگر در عملکرد دانش بنیان‌ها اقدامات آنها در حوزه بهره وری کسب کارهاست. محصولات دانش بنیان‌ها توانسته است به بازار صادرات نیز وارد گردد که نزدیک به ۳۰ کشور رسیده است.

۷ محصول دانش بنیان در پارک زیست و فناوری خلیج فارس 

هرمزگان از محورهای اصلی در حوزه امنیت غذایی در حوزه زنجیره آبی که در زمینه ماهی، میگو و جلبک و… است.
رضا ربیعی رئیس شرکت دانش بنیان زیست پروران آناهیتا گفت:این شرکت در سال ۱۳۹۳ ثبت و در سال ۱۳۹۴ دانش بنیان شد.
۷ محصول دانش بنیان دارد و در پارک زیست فن آوری خلیج فارس در حوزه پرورش و فرآوری جلبک فعالیت داریم. محصول کود جلبک این شرکت از سال گذشته با حمایت بنیاد برکت آغاز شده است.

سالانه ۶۰ تن تولید داریم که در عرصه کشاورزی و گلخانه‌ها و… کاربرد داشته است که به دنبال توسعه تا ۴۰۰ تن در سال است. ما در حال بنیان گذاری یک صنعت جدید هستیم که ۴۳ کشور در آن فعال هستند که سهم ایران کم است.

جلبک قرمز از کارکردهای شرکت بوده است که در زنجیره غذایی می‌تواند کاربرد بسیاری داشته باشد.

جلبک‌های ماکرو به سه دسته سبز، قهوه‌ای و قرمز تقسیم بندی می شوند که هر کدام کارکرد خاص خود را دارند. این جلبک‌ها نتایج زیست محیطی بسیار خوبی دارند و در حوزه تولید ماهی و میگو می‌توانند مفید باشند. در این زمینه نیاز به حضور سرمایه گذاران دولتی و غیر دولتی است که بتوان از ظرفیت‌های فراوان کشور بهره گرفت.

پرورش ماهی های زینتی در جریان مقابله با تخریب زیست محیطی 

در ادامه این بازدید،محمد شریف رنجبر رئیس پارک زیست فناوری قشم در مورد تولید ماهی های زینتی مورد حمایت بنیاد برکت گفت: تا پیش از ورود این شرکت ماهی های زینتی در کشور یا وارداتی بودند یا از دریا صید می شدند.
رنجبر افزود: صید ماهی‌ها قطعا تخریب زیست محیطی بسیاری دارد حال آنکه این شرکت توانسته است با پرورش این ماهیات عملا مانع از صید ماهی‌ها از دریا و خروج ارز از کشور شد، در همین حال قیمت آن در بازار کم شده است.
وی ادامه داد، ماهی‌های متنوعی در این شرکت تولید می‌شود که بخشی به فروش می رسد و بخشی نیز در طبیعت رها سازی شده است. این شرکت تحت حمایت بنیاد برکت است.
#سمیه ملکی اردستانی
#بازدید خبرنگاران رسانه‌های کشور از فعالیت های اشتغالزایی بنیاد برکت

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید