پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 188143 |
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۴۹ |
48 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

چهارمین کارگاه آموزشی توانمندسازی قاریان قرآن کریم رده‌های نیروی زمینی سپاه در اهواز برگزار شد.   به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ در این مراسم که در پایگاه منتظران شهادت اهواز برگزارشد،  حجت الاسلام سید اسماعیل طباطبایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا گفت : دشمنان بشریت […]

چهارمین کارگاه آموزشی توانمندسازی قاریان قرآن کریم رده‌های نیروی زمینی سپاه در اهواز برگزار شد.

 

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ در این مراسم که در پایگاه منتظران شهادت اهواز برگزارشد،  حجت الاسلام سید اسماعیل طباطبایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا گفت : دشمنان بشریت در جنگ غزه اجتماع کردند و با نسل کشی فلسطینیان ، قلب مسلمین و آزادگان جهان را جریحه‌دار کردند ولی امروز خداوند آن‌ها را روسیاه کرد.

وی افزود: صهیونیست‌ها در ۷۵ سال اشغالگری و کشتار با به کارگیری تجهیزات اطلاعاتی پیشرفته جاسوسی درصدد تثبیت اشغال نامشروع خود و انزوای فلسطینیان بودند، اما دست اراده خداوند در قالب عملیات طوفان الاقصی به یاری رزمندگان اسلام آمد و امروز بیش از ۹۰ درصد مردم دنیا طرفدار فلسطین هستند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان وعده‌های پیروزی خداوند به مؤمنین در قرآن کریم تصریح نمود: رزمندگان و مردم غزه در جنگ رسانه و فضای مجازی بر نظامیان ارتش مجهز صهیونیستی پیروز شدند که این پیروزی روانی از برتری اطلاعاتی حماس در جنگ نظامی آنها مهم تر است.

وی افزود: بنابرفرمایش امامین انقلاب اسلامی این وعده‌های پیروزی در قرآن کریم است که به ما می گوید:« تا مادامی که در مسیر خداوند و یاری اسلام قدم برمی‌داریم، پیروز هستیم».

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: طبق تعالیم روحبش اسلامی ، قرآن را باید یاد گرفت و به دیگران آموخت.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: با حمایت مادی و معنوی فرمانده قرارگاه کربلا در سال جاری، ۳ کارگاه آموزشی توانمندسازی قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه رده های تابعه نیروی زمینی سپاه در استان خوزستان و یک کارگاه قرآنی برای خواهران شاغل با حضور داوران برجسته و اساتید مجرب قرآن کریم برگزار نمودیم.

حجت الاسلام طباطبایی با تمجید از فعالیتهای صورت گرفته قرارگاه قرآنی نور قرارگاه کربلا ابراز نمود: استان خوزستان از دیرباز مهد قاریان و مدرسان قرآن کریم بوده، هست و ان شاءالله خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنانش بیان داشت: همچنان که رهبر عزیزمان فرمودند: نزدیک قله ایم، خستگی ممنوع پس یقین بدانیم انس همیشگی و عمل به آیات شریف کلام وحی، نویدبخش پیروزی حتمی مقاومت اسلامی است و اگر ما به دو ثقل بزرگ پیامبر اسلام یعنی قرآن کریم و عترت طاهرینش متمسک شویم قله‌های پیشرفت و عزت از آن ما خواهد شد.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: قرآن کریم، راهبردی ترین و حیاتی ترین دستور خداوند برای بشریت در طول تاریخ است ولی دشمن غدار شبکه‌های اجتماعی را به درون خانه‌های ما برد، ولی ما با تلاوت آیات قرآن کریم و تمسک به آن و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت می‌توانیم خود و فرزندانمان را بیمه کنیم.

ناصر دغاغله قاری برجسته بین المللی قرآن کریم نیز در این کارگاه با اشاره به عوامل اجرای یک تلاوت قوی بیان کرد: در قرائت باید به رعایت پرده صدای مناسب در شروع، حین اجرا و پایان تلاوت، اتخاذ نغمات و صوت و لحن متناسب و مطابق معانی آیات، پردازش مقام ها، نوآوری در اجرا و تحزین نمودن تلاوت به خوبی پرداخت.

وی افزود: گوش دادن به تلاوت قاریان بزرگ و صاحب سبک ،تمرین زیر نظر استاد مجرب، تمرکز و تسلط حین اجرا از عوامل کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآن کریم می‌باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید