دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 18843 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۴۵ |
230 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

 سید حسین صفوی در مراسم بازدید و معرفی برنامه ملی کاشت حلزون شنوایی که در بیمارستان امیر اعلم برگزار شد گفت: طی دو سال گذشته با توجه به بروز همه گیری بیماری کرونا، تامین اقلام مورد نیاز برای مقابله با بیماری یاد شده، همچون لوازم حفاظت فردی، واکسن، کیت و … نیز به تکالیف محوله […]

 سید حسین صفوی در مراسم بازدید و معرفی برنامه ملی کاشت حلزون شنوایی که در بیمارستان امیر اعلم برگزار شد گفت: طی دو سال گذشته با توجه به بروز همه گیری بیماری کرونا، تامین اقلام مورد نیاز برای مقابله با بیماری یاد شده، همچون لوازم حفاظت فردی، واکسن، کیت و … نیز به تکالیف محوله به هیات اضافه شد که این خدمت بسیار بزرگ توسط پرسنل ۱۰۰ نفری هیات امنای صرفه جویی ارزی انجام شد و این موضوع علاوه بر مسئولیت و پیچیدگی بار مالی قابل توجهی را متوجه هیات امناء کرد.لیکن علیرغم همه این فعالیت‌ها نه تنها کاهش در زمینه خدمات مربوطه به کاشت حلزون نداشتیم بلکه شاهد افزایش نیز بوده‌ایم.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به اینکه این نهاد در سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و ۴۳۰ پروتز به مراکز کاشت حلزون شنوایی تحویل داده که این رقم رکوردی بی سابقه در تاریخ بیست و نه ساله کاشت حلزون محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در ۳ سال گذشته اعتبارات مختص کاشت حلزون شنوایی را دریافت نکرده‌ایم، اما با این وجود تامین پروتز برای بیماران ناشنوا به ویژه کودکان نیازمند کاشت حلزون توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی لحظه‌ای متوقف نگردیده و در ادامه مسیر، باز هم تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا زمینه تامین تعداد بیشتری پروتز حلزون گوش لازم برای بیماران ناشنوا فراهم شود. همچنین با سازمان غذا و دارو نیز جلساتی بر گزار کرده ایم تا اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به تامین قطعات نیز فراهم شود و انشاا.. با رفع مشکلات امسال شاهد اتفاق خوبی خواهیم بود.

وی افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی به منظور جذب حمایت سایر نهاد‌های ذیربط و سازمان‌های بیمه گر پیگیری‌هایی را به انجام رسانده و جلساتی با نهاد‌های مربوطه در این خصوص برگزارکرده است. پیش از این اقداماتی توسط برخی موسسات خیریه مردم نهاد صورت گرفته، اما انچه که حائز اهمیت است این بوده که به صورت هدف‌مند و برنامه ریزی شده نبوده که نیازمند طراحی یک برنامه منسجم در سطح ملی هستیم.
صفوی گفت: در ابتدای سال جاری برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی با معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده است تا معضل تامین پردازشگرشنوایی که جزو مشکلات اصلی خانواده‌های بیماران قدیمی کاشت حلزون شنوایی می‌باشد، رفع شود.در سال ۱۴۰۱ ما با تمام توان خود در راستای حمایت از کودکان ناشنوا تلاش خواهیم کرد تا مطالبات آن‌ها انجام شود.

تامین سالانه بیش از ۱۰۰۰ پروتز برای کودکان ناشنوا

در ادامه رئیس کمیسیون کشوری کاشت حلزون مسعود متصدی گفت: ۳۱ سال پیش اولین کاشت حلزون در خاورمیانه در بیمارستان امیر اعلم انجام شده است، با همراهی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در ابتدا از ۲۰ پروتز شروع کردیم و هم اکنون سالانه بیش از ۱۰۰۰ پروتز برای کودکان ناشنوا تامین می‌شود.

متصدی ادامه داد: از هر ۷۰۰ نوزادی که متولد می‌شوند یک نوزاد نیازمند کاشت حلزون است البته در این مسیر همواره با فراز و نشیب‌های مواجه بوده‌ایم که خوشبختانه هیات امنای صرفه جویی ارزی از دوران گذشته در تامین پروتز یاری رسان کودکان ناشنوا بوده است.

لزوم اقدام جدی برای تامین پردازشگر شنوایی

رئیس کمیسیون کشوری کاشت حلزون می گوید: بنده به شخصه کودکانی را می‌شناسم که ۳۰ سال پیش کاشت حلزون شنوایی شده و اکنون نقاش، آهنگ ساز، معلم، پزشک و مهندس هستند و در حال حاضر پردازشگر‌هایی که برایشان گذاشته شده قدیمی و مستعمل شده است.

او افزود: اگر اقدام به موقع برای این افراد صورت نگیرد بسیار دردناک‌تر از زمانی است که کاشت حلزون نشده اند چرا که هم اکنون در جامعه دارای شغل و مسئولیت اجتماعی بوده و با قطع ارتباط، شغل و مسئولیت اجتماعی آن‌ها در معرض تهدید قرار می‌گیرد و حتی این امر می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید حمایت جدی از کودکان ناشنوایی سراسر کشورمان صورت گیرد چرا که خانواده‌ای که تنها یک فرزند خود را کاشت کرده یک سوم حقوقش را باید صرف هزینه‌های جانبی نماید هر چند که در این زمینه خیریه‌هایی وجود دارند که باید سازماندهی شوند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!