دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 18847 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۴۵ |
369 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، رئیس انستیتو پاستور ایران، معاون نخست وزیر کوبا و رئیس انستیتو فینلای کوبا بیو راکتور های کشت سلول های جانوری مورد راه اندازی قرار گرفت. راه اندازی دو  بیوراکتور ۵۰۰ لیتری کشت سلول از نوع پرفیوژن و وجود دانش فنی تولید پروتئین‌های نوترکیب با استفاده […]

در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، رئیس انستیتو پاستور ایران، معاون نخست وزیر کوبا و رئیس انستیتو فینلای کوبا بیو راکتور های کشت سلول های جانوری مورد راه اندازی قرار گرفت.

راه اندازی دو  بیوراکتور ۵۰۰ لیتری کشت سلول از نوع پرفیوژن و وجود دانش فنی تولید پروتئین‌های نوترکیب با استفاده از سلول‌های سوسپانسیون، نه تنها نقطه عطفی در تولید فرآورده‌های بیوتکنولوژی در انستیتو پاستور ایران است، بلکه زیرساختی منحصر به فرد را در نظام سلامت کشور ایجاد می‌کند که توان انستیتو پاستور ایران را در تامین نیاز‌های سلامت محور کشور در راستای توسعه تولید سایر واکسن‌ها و فرآورده‌های زیستی بر پایه کشت سلول به صورت چشمگیری ارتقاء می‌دهد.

 با توجه به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، مبنی بر خطر بازگشت بیماری‌های واگیردار مانند انواع آنفلوانزا، بتاکروناویروس‌ها و همچنین، خطر شیوع مجدد بیمار‌های نظیر ابولا و همه گیری بیماری نوپدید ناشناخته دیگر، این خط تولید به عنوان زیرساختی استراتژیک برای کشور خواهد بود که می‌تواند نقش مهمی در کنترل و مدیریت تهدید‌های آتی در زمینه بیماری‌های عفونی ایفا کند.

راه اندازی بیوراکتور‌های کشت سلول‌های جانوری برای تولید واکسن‌های جدید در کشور

معاون نخست وزیر کوبا، ریکاردو کابریساس، نیز در این مراسم گفت: امیدواریم که بتوانیم همکاری‌های مشترک با انستیتو پاستور ایران را گسترش دهیم و به سطح بالاتری از همکاری برسیم؛ مخصوصا که موضوع این همکاری‌ها بسیار حساس و در مورد سلامت مردم است.

وی گفت: اولین پروژه‌ای که به صورت مشترک با کوبا راه افتاد در حدود ۲۰ سال پیش بود و این همکاری‌ها نتایج خوبی داشته است که از این جهت بسیار خوشحال هستم.

 رحیم سروری رئیس انستیتو پاستور ایران در ادامه مراسم گفت: همکاری‌ای که با انستیتو فینلای کوبا و پروفسور ویسنته در تولید واکسن مشترک کرونا داشتیم دارای دستاورد‌های بسیار خوب برای مردم و نظام سلامت ایران بوده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: واکسن پاستوکووک پلاس در حال حاضر به عنوان دز بوستر (یادآور) همه واکسن‌های مورد استفاده در کشور قابل استفاده است و واکسن پاستوکووک هم مجوز استفاده در تمام افراد بالای ۵ سال در کشور را دارد که اثر بخشی ۹۶ درصدی در پیشگیری از فرم‌های شدید کرونا داشته است.

 دلارام درود معاون تولید انستیتو پاستور ایران نیز در این مراسم گفت: خط تولید بر پایه کشت سلول‌های جانوری که امروز افتتاح شد در ایران منحصربه‌فرد می‌باشد.علاوه بر تولید واکسن پاستوکووک از این خط تولیدی می‌توان در تولید سایر واکسن‌ها با تکنولوژی پوششی هم در آینده استفاده نمود.

معاون تولید انستیتو پاستور ایران افزود: این موسسه به‌عنوان پشتوانه نظام سلامت کشور این توانایی را دارد که بتواند بیماری‌های نوپدید و بازپدیدی که در آینده ممکن است در کشور بحران ایجاد کنند را با تولید و عرضه واکسن‌های جدید پیشگیری و مهار کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!