سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 189104 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ |
38 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت. وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با ماده (۱) طرح […]

به گزارش ادراک خبر، رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با ماده (۱) طرح مذکور از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر با ۱۵۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع، موافقت کردند.

بر اساس ماده (۱) طرح مذکور، دو تبصره به عنوان تبصره‌های (۲) و (۳) به شرح زیر به بند «الف» ماده (۲) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب ۱۳۹۵/۹/۱۴ الحاق و شماره تبصره آن به (۱) اصلاح می‌شود:

تبصره ۲ ـ به کار بردن عنوان «مدرسه» به هر شکلی فقط برای واحدهای آموزشی و پرورشی که براساس شرایط و ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش به صورت دولتی یا غیردولتی تأسیس و اداره می‌شوند و آموزش‌های رسمی را مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می‌دهند مجاز است. مؤسسه‌ها و مراکزی که خارج از این ضوابط از عنوان مدرسه استفاده می‌کنند به استثنای مؤسساتی که براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از عنوان مدرسه استفاده می‌کنند، مکلف‌اند ظرف مدت سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، واژه مدرسه را از عنوان خود حذف نمایند.

تبصره ۳ ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است در صورت احراز تخلف به فوریت شکوائیه‌ای را به مبادی ذی‌ربط مبنی بر غیرمجاز بودن فعالیت مدرسه یا مرکز آموزشی ارائه کند تا حداکثر ظرف مدت دوماه برابر مقررات و ضوابط نسبت به تعطیلی و مهر و موم (پلمپ) آن اقدام گردد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید