دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 193331 |
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۹ |
28 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ارتقای رابطه حوزه و دانشگاه را برای رفع مشکلات کشور راهگشا دانست. به گزارش ادراک خبر آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در آئین بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، گفت: در چهار دهه گذشته رابطه تنگاتنگ حوزه و […]

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ارتقای رابطه حوزه و دانشگاه را برای رفع مشکلات کشور راهگشا دانست.

به گزارش ادراک خبر آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در آئین بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، گفت: در چهار دهه گذشته رابطه تنگاتنگ حوزه و دانشگاه دستاوردهای بسیاری برای کشور داشته است و برای تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند تعمیق رابطه این دو نهاد عملی هستیم.

وی افزود: کارنامه وحدت حوزه و دانشگاه را باید بررسی کرد و پس از آن نقاط مثبت و منفی را در نظر داشت و با تعامل و صبوری برای رفع مشکلات تلاش کرد.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر هم افزایی گروه‌های عملی بین حوزه و دانشگاه گفت: در یک دهه گذشته دستاوردهای جدیدی از تعاملات حوزه و دانشگاه را شاهد بوده ایم.

آیت الله اعرافی شهدای علمی کشور را الگوهای مناسب برای فضای دانشگاه و حوزه عنوان کرد و گفت: امروز رویش ها و ریزش هایی را شاهد هستیم اما باید با حفظ وحدت رشد و تعالی مراکز عملی حوزوی و دانشگاهی را محقق کنیم.

وی افزود: امروز به راه و منش تعامل و گفت‌وگو بین حوزه و دانشگاه بیش از گذشته نیاز داریم و این اقدامات باید با نگاه به دنیای علمی و جهان اسلامی صورت پذیرد و رویکرد جهانی و پیوست بین المللی را در اقدامات علمی مدنظر قرار دهیم.

رابطه حوزه و دانشگاه راهگشای مشکلات کشور است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید نسبت به نسل جدید و هجمه هایی که بر اندیشه و فکر آنان وارد می شود حساس باشند، افزود: رسالت حوزه و دانشگاه این است که رویش‌های جدید علمی کشور را در مسیر مناسب مدیریت و هدایت نمایند و در دهه پیش‌رو باید به موضوع رویش های جدید و شبهات نسل جدید توجه ویژه‌ای نمود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید