چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 195348 |
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ |
30 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش از “الجزیره انگلیسی” وی مدعی شد: «اسرائیل در حال حاضر اجازه ارسال کمک به غزه در مقیاس مورد نیاز را می‌دهد و سازمان ملل باید بر بحران انسانی گروگان‌ها تمرکز می‌کرد.» اردان همچنین از حمایت آمریکا در جریان مذاکرات بر سر این قطعنامه تشکر کرد که به گفته وی توانایی اسرائیل برای ادامه […]

به گزارش از “الجزیره انگلیسی” وی مدعی شد: «اسرائیل در حال حاضر اجازه ارسال کمک به غزه در مقیاس مورد نیاز را می‌دهد و سازمان ملل باید بر بحران انسانی گروگان‌ها تمرکز می‌کرد.»
اردان همچنین از حمایت آمریکا در جریان مذاکرات بر سر این قطعنامه تشکر کرد که به گفته وی توانایی اسرائیل برای ادامه بازرسی کمک‌های ارسالی به غزه را حفظ کرد.

به گزارش ادراک خبر این درحالی است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پی تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای ارسال کمک‌های فوری به نوار غزه بدون تصویب آتش بس فوری اعلام کرد: عملیات نظامی اسرائیل مانع توزیع کمک‌ها در غزه است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در آخرین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت که قضاوت درباره اثربخشی عملیات کمک‌های بشردوستانه در غزه بر اساس تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه می‌شوند، اشتباه است.

او گفت: «مشکل واقعی روش‌های نظامی اسرائیل است که موانع بزرگی را برای توزیع کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه ایجاد می‌کند. راه حل واقعی برای آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد، توقف فوری جنگ به دلایل انسانی است.»

شورای امنیت سازمان ملل سرانجام پس از یک هفته کشمکش و رایزنی‌ها و جدال لفظی دیپلماتها بر سر عبارت به عبارت قطعنامه پیشنهادی درباره غزه، قطعنامه‌ای را با ۱۳ رای مثبت و دو رای ممتنع بدون هیچ مخالفتی تصویب کرد که خواستار ارسال کمک‌های فوری به غزه و نیز “ایجاد شرایط برای توقف پایدار خصومت‌ها (درگیریها) شده است.

به گزارش ادراک خبر شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه کمک به غزه را به شماره ۲۷۲۰ پس از یک هفته کشمکش با ۱۳ رای مثبت تصویب کرد و آمریکا و روسیه بعنوان دو عضو دائم این شورا به آن رای ممتنع دادند و هیچ یک از ۱۵ عضو شورای امنیت با آن مخالفت نکردند.

آمریکا اعلام کرده بود که از جدیدترین پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره غزه حمایت می‌کند. در این قطعنامه از درخواست “آتش بس موقت” خودداری شده است. قطعنامه تصویب شده شورای امنیت از همه طرف‌ها می‌خواهد که «ارسال فوری، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به صورت انبوه» را به طور مستقیم به غیرنظامیان فلسطینی تسهیل و امکان‌پذیر کنند و به اسرائیل نیز امکان می‌دهد بر ارسال کمک‌ها به غزه کنترل داشته باشد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید