چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 195357 |
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ |
29 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

امریکا نگران هزینه سرنگونی پهپادها و موشک های حوثی است. به گزارش ادراک خبر به نقل از مقامات وزارت دفاع امریکا نوشت هزینه سرنگونی پهپادها و موشک های حوثی ها (انصارالله) باعث نگرانی زیاد مقامات امریکایی شده است. امریکا با موشک دو میلیون دلاری ، پهپاد ۲ هزار دلاری را سرنگون می کند. مقامات وزارت […]

امریکا نگران هزینه سرنگونی پهپادها و موشک های حوثی است.
به گزارش ادراک خبر به نقل از مقامات وزارت دفاع امریکا نوشت هزینه سرنگونی پهپادها و موشک های حوثی ها (انصارالله) باعث نگرانی زیاد مقامات امریکایی شده است. امریکا با موشک دو میلیون دلاری ، پهپاد ۲ هزار دلاری را سرنگون می کند.

مقامات وزارت دفاع امریکا هنوز تسلیحات مورد استفاده در هدف قرار دادن پهپادها و موشک های حوثی های یمن یا میزان مقابله با این پهپادها را تایید نکرده اند.

اما مقامات و کارشناسان سابق وزارت دفاع امریکا گفته اند تنها استفاده از یک نوع سلاح برای این ماموریت منطقی است: موشک استاندارد ۲، یک سلاح دفاع هوایی میان برد که برد آن می تواند به ۹۲ یا ۱۳۰ مایل دریایی (۱۶۵ تا ۲۳۴ کیلومتری) برسد. نسخه جدیدتر یعنی Block IV ، قیمتی معادل ۲.۱ میلیون دلار دارد

نیروی دریایی ارتش امریکا

به نوشته این روزنامه، برخی از کارشناسان اشاره کردند ایالات متحده امریکا باید گزینه های کم هزینه تری برای دفاع هوایی در نظر بگیرد.

پولیتیکو به نقل از یکی از مقامات پنتاگون گزارش داد کشتی های نیروی دریایی آمریکا طی دو ماه گذشته ۳۸ پهپاد و موشک را در دریای سرخ سرنگون کرده اند.

انصار الله یمن (حوثی ها) از چند هفته قبل حداقل یک کشتی تحت مالکیت یک اسرائیلی را توقیف کرد. همچنین به سمت کشتی های مرتبط با اسرائیل نیز موشک و پهپاد شلیک کرد. ارتش امریکا برای مقابله با این حملات، تعدادی از پهپادهای شلیک شده را سرنگون کرد.

حوثی های یمن همچنین به شماری از کشتی های نظامی امریکا و دیگر کشورهای غربی هم شلیک کردند.

امریکا در واکنش، ائتلاف نظامی دریایی برای مقابله با حملات حوثی های یمن با مشارکت شماری از کشورها تشکیل داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه از تشکیل ائتلاف بین المللی متشکل از ۱۰ کشور در بحرین خبر داد.

بحرین، بریتانیا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ و سیشل از جمله کشورهایی هستند که برای تشکیل این ائتلاف این امریکا پیوستند.

آستین گفت که برخی از کشورهای شرکت کننده در ائتلاف، گشت زنی مشترک در جنوب دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن انجام خواهند داد. برخی دیگر با ارائه اطلاعات پشتیبانی خواهند کرد.

وی تاکید کرد که ائتلاف امنیتی “با هدف تضمین آزادی دریانوردی برای همه کشورها و ارتقای امنیت و رفاه منطقه” کار خواهد کرد.

اسپانیا نیز با وجود اینکه نام کشورش در ائتلاف آمده بود این موضوع را رد کرد. وزیر دفاع اسپانیا گفته است این کشور تنها در صورت تصمیم اتحادیه اروپا و ناتو، در این ائتلاف و ماموریت مشارکت می کند.

روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داد اسپانیا در عملیات نظامی مداخله نخواهد کرد مگر اینکه ناتو یا اتحادیه اروپا تصمیم به این کار داشته باشند و همیشه در چارچوب این سازمان ها اقدام خواهد کرد.

سخنگوی دولت اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد مادرید “یکجانبه” در ائتلاف دریایی بین‌المللی شرکت نخواهد کرد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله حوثی نیز گفت عملیات در دریای سرخ تا پایان تجاوزات اسرائیل و رفع محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

عبدالسلام افزود: موضع یمن حمایت از برادران مظلوم خود در غزه است و این کمترین وظیفه ای است که می توانیم به فلسطین ارائه کنیم.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید