چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 195694 |
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۰ |
28 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با اشاره به اختلال اخیر در سامانه سوخت گفت: دو ساعت بعد از حمله و بررسی‌های اولیه، اولین اطلاعیه سازمان پدافند غیرعامل صادر و ارائه شد. وی افزود: کار دوم حفظ تداوم کارکرد یعنی […]

به گزارش ادراک خبر، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با اشاره به اختلال اخیر در سامانه سوخت گفت: دو ساعت بعد از حمله و بررسی‌های اولیه، اولین اطلاعیه سازمان پدافند غیرعامل صادر و ارائه شد.

وی افزود: کار دوم حفظ تداوم کارکرد یعنی جداسازی سیستم سوخت‌رسانی از شبکه سوخت‌رسانی و ارائه به‌صورت دستی بود که بعد از ۳ ساعت نزدیک ۵۵ درصد از ایستگاه‌های پمپ بنزین جدا شدند که بعد از ۲۴ ساعت به ۹۰ درصد رسید و توانستیم کمتر از یک روز خدمت‌رسانی به مردم صورت بگیرد و تلاش کردیم حداقل پیامد منفی ممکن برای مردم ایجاد شود و نسبت به سال گذشته موفقیت خوبی بود.

جلالی تأکید کرد: تیم‌هایی که دنبال منشأ تهدید بودند موفق شدند بدافزار مهاجم را شناسایی کنند و یک تهدید مدرن از جنس APT بوده که کشف شده و در آزمایشگاه‌های ما در حال بررسی دقیق است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: سه شبکه سوخت‌رسانی را جدا جدا بررسی کردیم که در شبکه سوخت و شبکه برنامه‌ریزی آسیب پذیری جدی دیده نشد و در یکی از شبکه‌های دریافت و پرداخت آسیب‌پذیری وجود داشت که در حال پیگیری امنیتی هست.

وی تصریح کرد: این پرونده مثل یک پرونده جنایی به‌شدت پیچیده است و ضمن اینکه ما در عرصه‌ای هستیم که دشمنان هم سخنان ما را رصد می‌کنند بنابراین بخشی از اطلاعات را بیان نمی‌کنیم، بنابراین الآن در مرحله برطرف کردن اشکالات هستیم و بعد از آن سیستم به حالت اولیه برمی‌گردد که بخش عمده آن صورت گرفته است.

جلالی همچنین گفت: سامانه سوخت یک سامانه قدیمی است و در برنامه بلندمدت باید حتماً بروزرسانی شود و هم بخشهای ارتباطی و هم سامانه‌های پردازشی و هم اتصالش با سامانه‌های دریافت پرداخت و جایگاه‌ها باید از ارتباط امن‌تری برخوردار شود که در مرحله بعدی حتماً پیگیری می‌کنیم، برنامه بلندمدت سوخت باید حتماً به‌سمت نوسازی برود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بیش از ۵۵ درصد حملات سایبری در جهان با استفاده از هوش مصنوعی صورت می‌گیرد و در ایران نیز بیش از ۳۰ درصد این حملات با استفاده از هوش مصنوعی بوده است لذا توجه به این مقوله، اهمیت دوچندان دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به اینکه ما درخصوص حملات سایبری شرایط را در سه مرحله قبل از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه دسته‌بندی می‌کنیم، مجموعه اقدامات ما در زمینه سامانه سوخت به بعد از حادثه برمی‌گردد که آسیب‌شناسی و تهیه نقشه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی است که بعد از حمله صورت‌گرفته در سال ۱۴۰۰ آن را تهیه کردیم و بخش عمده‌ای از آن اجرا شد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید