دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 195807 |
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۹ |
25 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

بیش از ۱۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های زراعی و باغی محمودآباد شناسایی شد. به گزارش  ادراک خبر ‌‌مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی این شهرستان شناسایی شد. محمد هادی‌زاده افزود: تغییر کاربریهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی این شهرستان در […]

بیش از ۱۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های زراعی و باغی محمودآباد شناسایی شد.

به گزارش  ادراک خبر ‌‌مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی این شهرستان شناسایی شد.

محمد هادی‌زاده افزود: تغییر کاربریهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی این شهرستان در پی فعالیت گشت ویژه اراضی و سامانه ۱۳۱ شهرستان محمودآباد با هدف تقویت مشارکت مردمی و نظارت همگانی برای حفاظت از اراضی کشاورزی، شناسایی شده است.

هادی زاده با بیان اینکه این مدیریت با هر‌گونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تأمین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد کرد، گفت: هرگونه مستحدثات خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و روستا‌ها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد سودجو همواره به دنبال خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا یا ساخت و ساز در مزارع، باغ‌ها و اراضی ملی هستند خاطر نشان کرد:  این موارد علاوه بر اینکه به خرد شدن اراضی کشاورزی منجر می‌شود، تولید و امنیت غذایی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هادی زاده گفت: این مدیریت در ایام تعطیلات نیز آمادگی دریافت گزارش‌های مردمی در حوزه تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها برای جلوگیری از تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذاری، اراضی کشاورزی رهاشده و سایر موارد برای حفاظت از اراضی کشاورزی را دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید