دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 19649 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ |
287 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

محمد میرزابیگی گفت: با راه اندازی تخت های ویژه بیمارستانی مجوز جذب ۵۲ هزار نفر داده شده بود که  ۴۰ درصد از این نیروها پرستار بودند.برای رسیدن به حداقل استانداردها باید ۱٠٠ هزار پرستار جذب شوند. برخی از دانشگاه های علوم پزشکی با فروکش کردن بیماری کرونا عذر چهار هزار نفر را خواسته اند. جذب […]

محمد میرزابیگی گفت: با راه اندازی تخت های ویژه بیمارستانی مجوز جذب ۵۲ هزار نفر داده شده بود که  ۴۰ درصد از این نیروها پرستار بودند.برای رسیدن به حداقل استانداردها باید ۱٠٠ هزار پرستار جذب شوند. برخی از دانشگاه های علوم پزشکی با فروکش کردن بیماری کرونا عذر چهار هزار نفر را خواسته اند. جذب چهار هزار پرستار در واقع عودت همان پرستاران تعدیلی است.

او اعلام کرد که قانون تعرفه گذاری بعد از ۱۴ سال و با عنایت رهبری حل شده است. بحران کمبود پرستاری و تعدیل پرستاران طرحی، در دوران کرونایی اصلا مناسب نیست و اگر فکری به حال این پرستاران نکنیم این افراد مهاجرت می کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: پرستاران در دوران کرونا سلامتی خود را به پای کار گذاشتندو جان خود را در معرض خطر قرار دادند. جلساتی با دولت، وزارت بهداشت و سازمان استخدامی داشتیم که به ما می گویند برای جذب پرستار مجوز ستاد کرونا لازم است.

میرزابیگی اعلام کرد که کمبود پرستار باعث آسیب به بیماران خواهد شد. در آی سی یو ها و بخش های ویژه سخت زمانی که دو بیمار بد حال می شوند بر اثر کمبود نیرو تنها یک بیمار بدحال از مرگ نجات پیدا می کند.

میر محمدی میبدی نائب رییس اول کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه افزود: علی رقم مصوبه قانونی مجلس در بحث تعرفه گذاری خدمات پرستاری که سال ها معطل مانده بود به لطف خدا و رهنمودهای رهبری امسال در بودجه،کل بار تعرفه گذاری خدمات پرستاری در نظر گرفته شده است. بیمه سلامت در حال فراهم کردن زیر ساخت ها برای پرداختی های پرستاران است.

او افزود: کمیسیون بهداشت پیگیر مجوز جذب پرستاران شده است و شما برای جذب پرستار هیچ گونه محدودیتی نخواهید داشت. برای اعلام مجوزهای جدید پرستاری هیچ خلا قانونی وجود ندارد و اگر موضوع بودجه مطرح باشد، برای بودجه سال بعد این مسئله را مد نظر قرار می دهیم.


بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!