شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 197024 |
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۹ |
28 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، «احمد ابوزید»، سخنگوی این وزارتخانه گفت، «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر تماس تلفنی از سوی «حسین امیرعبداللهیان»، همتای ایرانی خود دریافت کرد و دو طرف پیرامون وضعیت نوار غزه و مسائل دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند. وی افزود، دو وزیر وضعیت انسانی و امنیتی وخیم غزه را ارزیابی و اقدامات […]

به گزارش ادراک خبر، «احمد ابوزید»، سخنگوی این وزارتخانه گفت، «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر تماس تلفنی از سوی «حسین امیرعبداللهیان»، همتای ایرانی خود دریافت کرد و دو طرف پیرامون وضعیت نوار غزه و مسائل دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود، دو وزیر وضعیت انسانی و امنیتی وخیم غزه را ارزیابی و اقدامات بین‌المللی برای کاهش شدت این بحران انسانی را مورد بررسی قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود، شکری همتای ایرانی خود را در جریان تماس‌های مصر در خصوص فرآیند لزوم دستیابی به آتش‌بس جامع و تضمین انتقال پایدار کمک‌های انسانی به نوار غزه قرار داد و بر لزوم اجرای کامل مفاد قطعنامه شماره ۲۷۲۰ شورای امنیت درباره ایجاد مکانیزم بین‌المللی برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و نظارت بر آن تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین تماس تلفنی با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود داشت.

الصفدی و امیر عبداللهیان بر لزوم برقراری فوری آتش بس و توقف حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کردند که موجب وقوع فاجعه انسانی شده و خطر گسترش دامنه جنگ را در پی دارد.

وزیر خارجه ایران از موضع «عبدالله دوم»، پادشاه اردن در حمایت از مساله فلسطین و پاسخ به همه حقوق مردم فلسطین قدردانی کرد و سلام «ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری ایران را به پادشاه اردن ابلاغ کرد.

الصفدی هم سلام عبدالله دوم به رئیسی را رساند و تمایل کشورش را پیرامون تلاش همه طرف‌ها برای برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه ابراز کرد.

دو طرف همچنین در این گفتگو خطر قاچاق مواد مخدر از طریق مرزهای سوریه با اردن را بررسی کردند.

الصفدی تاکید کرد که کشورش با عملیات قاچاق مواد مخدر در مرز سوریه به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی اردن برخورد می‌کند و تمام اقدامات لازم را برای شکست آن انجام خواهد داد.

دو وزیر بر ادامه ارتباط و گفت‌وگو درباره همه موضوعات باقی مانده توافق کردند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید