شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 198143 |
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ |
34 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و معاهده‌ای پایبند نیست، تاکید کرد ترور شهید موسوی «جنایت دیپلماتیک» بود. به گزارش ادارک خبر فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه با حضور در مراسم بزرگداشت شهید سیدرضی موسوی که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد، گفت که این جنایت، […]

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و معاهده‌ای پایبند نیست، تاکید کرد ترور شهید موسوی «جنایت دیپلماتیک» بود.

به گزارش ادارک خبر فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه با حضور در مراسم بزرگداشت شهید سیدرضی موسوی که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد، گفت که این جنایت، جنایتی دیپلماتیک بوده و مغایر با قوانین بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: مشهور است که شهید رضی همواره حامی آرمان‌ها و حقوق امت اسلامی است، به همین دلیل موشک‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی او را هدف قرار داد؛ رژیمی که نه به قوانین و نه به معاهدات پایبند نیست.

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد که «این جنایت با مشارکت آمریکا انجام شد و ما تاکید می‌کنیم که آمریکا بخش جدایی‌ناپذیر ماشین کشتار و تجاوز در غزه، سوریه و منطقه است.»

مقداد تاکید کرد: این امر ثابت می‌کند که هیچ راهی جز مقاومت و دفاع نداریم.

وی در پایان گفت: بار دیگر به نیابت از دولت سوریه شهادت سیدرضی موسوی را به برادران ایرانی، نیروهای مسلح ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق تسلیت می‌گویم.

دوشنبه _ چهارم دی‌ماه ۱۴۰۲ _ در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه به شهادت رسید.

«حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه ایران بامداد سه‌شنبه و در واکنش به ترور «سید رضی موسوی»، مستشار ارشد ایرانی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شهادت مستشار ایرانی مبارزه با تروریسم در سوریه، آقای سیدرضی موسوی را به خانواده محترم ایشان و دو ملت ایران و سوریه، صمیمانه تسلیت می‌گویم.»

وزیر خارجه ایران به سوابق سردار موسوی اشاره کرد و نوشت: «این شهید بزرگوار سال‌ها در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی برای تامین امنیت ایران و منطقه علیه تروریست‌ها دلیرانه مبارزه کرد.»

امیرعبداللهیان به رژیم صهیونیستی هشدار داد و نوشت: «تل‌آویو منتظر شمارش معکوس سخت باشد.»

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم دوشنبه شب در ارتباط با این ترور، در یک موضع‌گیری رسانه‌ای تاکید کرد: «ایران حقوق خود را برای پاسخ به ترور شهید موسوی در زمان و مکان مناسب محفوظ می‌داند.»

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید