یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 198289 |
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ |
28 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، براساس اعلام مدیران بانک مرکزی، روز گذشته اولین LC شبکه بانکی ایران پس از تحریم های ترامپ به ارزش ۱۷ میلیون یورو در روسیه بازگشایی شد. این موضوع گام بسیار مهمی در شکست تحریم ها و اتصال سیستم بانکی ایران به بازارهای پولی دنیا است که انجام موفق آن باعث می شود […]

به گزارش ادراک خبر، براساس اعلام مدیران بانک مرکزی، روز گذشته اولین LC شبکه بانکی ایران پس از تحریم های ترامپ به ارزش ۱۷ میلیون یورو در روسیه بازگشایی شد. این موضوع گام بسیار مهمی در شکست تحریم ها و اتصال سیستم بانکی ایران به بازارهای پولی دنیا است که انجام موفق آن باعث می شود سایر کشورها نیز به همکاری سریع‌تر با بانک های ایرانی ترغیب شوند.

درپی به نتیجه رسیدن گشایش‌ های اعتباری، امکان جذب راحت تر سرمایه های خارجی و نیز انتقال منابع ارزی ایران فراهم می شود که بر بازارهای دارایی ایران به شدت تاثیر گذار است.

این فرآیند می‌تواند به کاهش هزینه مبادلات تجاری در ایران کمک کند و حجم تجارت خارجی را به شدت افزایش دهد. همچنین تامین به موقع نیازهای وارداتی و رونق مبادلات صادراتی در کنار افزایش سرعت حمل و نقل تجاری از جمله نتایج بعدی این اتفاق خواهد بود.

این روند ابتدا بر بازارهای ارز ایران  اثر گذار خواهد شد، چراکه با ایجاد امکان تسویه های اعتباری ایران با سایر کشورها، فعالین اقتصادی دیگر برای تامین منابع ارز مورد نیاز خود به حضور در بازارهای غیررسمی یا صرف زمان زیاد در بازارهای رسمی احتیاج نخواهند داشت.

به نظر می رسد کاهش شدید تقاضای ارز نیمایی و کاهش قیمت دلار در مرکز مبادله نیز به همین دلیل بوده است.

همچنین از نظر برخی فعالین بازار، تحرکات منفی قیمت ارز در روزهای پایانی آذرماه به دلیل فشار عرضه و خروج خبرگان بازار ارز بوده و آنها براساس اطلاعاتی که در اختیار داشته اند، ریزش قیمت ارز را پیش بینی کرده اند.

طی روزهای گذشته ، برخی تحلیل گران با تکیه بر روند کاهشی دلار در روزهای پایانی آذر و هفته اول دی ماه، محدوده ۴۷ هزار تومان را به عنوان هدف نهایی دلار تا پایان سال پیش بینی کرده بودند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید