شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 198292 |
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ |
37 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی احتمالا سال آینده با ادامه جنگ در غزه، بودجه ارتش خود را بیش از ۸ میلیارد دلار افزایش خواهد داد. بر اساس سندی که وزارت دارایی این رژیم به پارلمان خود ارائه کرده است، بودجه کلی اسرائیل […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی احتمالا سال آینده با ادامه جنگ در غزه، بودجه ارتش خود را بیش از ۸ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

بر اساس سندی که وزارت دارایی این رژیم به پارلمان خود ارائه کرده است، بودجه کلی اسرائیل در سال ۲۰۲۴ بالغ بر ۵۶۲ میلیارد شِکِل (۱۵۵ میلیارد دلار) در مقایسه با ۵۱۳ میلیارد شکل در بودجه مصوب قبلی است.

طبق گزارش‌ها، بودجه نظامی این رژیم کودک کش در سال آینده میلادی حداقل ۳۰ میلیارد شکل افزایش خواهد یافت.

بر اساس برآوردهای اخیر مؤسسه رتبه بندی مودی، این تخمین‌ها نشان دهنده هزینه بسیار بالای جنگ غزه برای اسرائیل است که حداقل ۲۶۹ میلیون دلار در روز به این رژیم ضرر می‌رساند و انتظار می‌رود اقتصاد آن را شدیدتر از درگیری‌های نظامی قبلی دچار بحران کند.

این گزارش حاکی است که بعلاوه این بودجه نظامی، ۱۰ میلیارد شکل بیشتر برای تخلیه حدود ۱۲۰۰۰۰ نفر از مناطق مرزی در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی و سایر خدمات نظامی و بازسازی شهرک‌های تخریب شده اسرائیل در جریان حمله حماس مورد نیاز است.

این شبکه خبری به نقل از وزارت دارایی اسرائیل تصریح کرد که هزینه مالی این جنگ شامل هزینه نیروهای ذخیره‌ای است که اسرائیل برای مبارزه با حماس و حزب الله آماده کرده است.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که اسرائیل از “تعداد بسیار زیادی موشک پرهزینه برای حملات هوایی خود در غزه و رهگیری موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده به خاک اسرائیل استفاده می‌کند”.

در عین حال، انتظار می رود درآمدهای رژیم صهیونیستی به دلیل کاهش مالیات شرکت‌ها و بنگاه‌های املاک و همچنین کاهش شدید مصرف بخش خصوصی، ۳۵ میلیارد شکل کاهش یابد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید