شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 198295 |
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ |
32 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

چندی پیش، جشنی به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های  هنر و صنایع فرهنگی و موسسه هنرمندان پیشکسوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. جشنی که میهمانانش هنرمندان پیشکسوت بودند. یک دور­همی صمیمی که برخی آن را بزرگترین میهمانی خانوادگی هنرمندان پیشکسوت توصیف می ­کنند. دیر سالی است که موسسه ای به نام هنرمندان […]

چندی پیش، جشنی به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های  هنر و صنایع فرهنگی و موسسه هنرمندان پیشکسوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. جشنی که میهمانانش هنرمندان پیشکسوت بودند. یک دور­همی صمیمی که برخی آن را بزرگترین میهمانی خانوادگی هنرمندان پیشکسوت توصیف می ­کنند. دیر سالی است که موسسه ای به نام هنرمندان پیشکسوت به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده تا حامی و پشتیبان اعضایش باشد. کسانی که در عرصه هنر مو سفید کرده‌­اند و عمر گذراندند. به همین بهانه با برخی از پیشکسوتان هنرمند  به گفتگو نشسته‌­ایم تا سطح رضایت آن­ها را از عملکرد وزارت ارشاد در این خصوص را جویا شویم.

به گزارش ادراک خبر سعید امیرسلیمانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با پایگاه خبری هنرآنلاین در مورد عملکرد موسسه پیشکسوتان وزارت ارشاد گفت: موسسه پیشکسوتان تا امروز هر آنچه که از دستش بر می ­آمده انجام داده است. من از نزدیک شاهد تلاش آن­ها بوده ام­. امسال نیر موسسه جان تازه ­ای گرفته است. تدارک سفرهای متعدد برای اعضا مانند سفر به شیراز و شمال بخشی از اقدامات خوب این موسسه وابسته به وزارت ارشاد است.

امیرسلیمانی در خصوص این سئوال که پیشکسوتان چه توقعی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد دارند، گفت: همین که تا الان از ما حمایت و توجه کرده ­اند تشکر می­کنم. ما هیچ توقعی از این نهاد نداریم، جز اینکه  تا زمانی که در این دنیا نفس می کشیم، همچنان از ما حمایت کنند.

Saeed_Amirsoleimani_2

وی در بیان ضرورت وجود این موسسه گفت: این موسسه نه تنها برای من بلکه برای تمام هنرمندان پیشکسوت احترام قائل می­شوند و این برخورد بسیار نیکو است.

این بازیگر پیشکسوت در ادامه گفت: ما در جمع پیشکوتان هنرمند حسی از یک خانواده را داریم. دوستی ­هایی که شکل گرفته است و ارتباطات دنباله ­داری که باعث شده تا این خانواده بزرگ احساس تعلق بیشتری به هم پیدا کنند.

سیلمانی در پاسخ به این سئوال که هم اکنون مشغول چه کاری هستید، گفت: فیلم سینمایی خجالت­ نکش یک سریال هشت قسمتی است که یک فیلم سینمایی هم از آن در آمده و همچنان برای پخش نمایش خانگی مشغول فیلم برداری هستیم. یک مجموعه ۱۵ قسمتی هم برای فیلیمو قرار است شروع کنم.تا آخر اردیبهشت احتمالا درگیر آن هستم.

منوچهر آذری یکی دیگر از بازیگران تئاتر و تلویزیون نیز در این باره گفت: گردهمایی­ ها و هم نشینی ­هایی که به همت وزارت ارشاد شکل می ­گیرد، بسیار ارزشمند است. همین قدر که این فرصت فراهم می­ شود تا هنرمندان دیدار تازه کنند و از کسالت ­های بازنشستگی دور شوند بسیار اهمیت دارد. موسسه هنرمندان پیشکسوت و همه آن­هایی که از این موسسه حمایت می­ کنند، قابل ستایش ­اند و به شخص از همه کسانی که این شرایط را فراهم کرده ­اند، تشکر می­ کنم.

آذری در ادامه گفت: رضایت من از وزارت ارشاد به دلیل حمایت مالی نیست و ما امیدمان در بحث مالی به خداست. همین که وزارت فرهنگ به واسطه موسسه هنرمندان پیشکسوت در اعیاد مختلف یادی از هنرمندان پیشکسوت می­ کند و با یک جشن و گردهمایی، خانواده هنرمندان را گرد هم می ­آورد قابل ستایش است. مراسم ­های با شکوهی که همیشه  با استقبال گرم هنرمندان رو به رو شده است.

منوچهر+آذری

وی گفت: حمایت های وزارت ارشاد تنها به برگزاری جشن ­های مناسبتی برای پیشکسوتان محدود نمی ­شود، سفرهای دسته جمعی، حمایت از افراد از کار افتاده که نیاز به کمک دارند بخش دیگری از حمایت هایی است که وزارت فرهنگ از طریق موسسه انجام می‌دهد که این مسئله سبب دلگرمی هنرمندان شده است.

این پیشکسوت تئاتر در ادامه افزود: من از کسی توقع ندارم و همه چیز را از خدا می خواهم. از تمام کسانی که تلاش می کنند تا ما هنرمندان دور هم جمع شویم و با هم دیدار تازه کنیم تشکر می­ کنم‌

آذری تصریح کرد: شرایط زندگی سخت شده است و فشار بر روی همه مردم هست روی هنرمندان پیشکسوت این فشار حتی بیشتر است که باید مورد توجه قرار گیرند.

ناهید امیریان، پیشکسوت گویندگی رادیو و دوبلور نیز با تایید عضویت خود در موسسه هنرمندان پیشکسوت گفته است در همین مدت کوتاه بهترین اتفاقی که افتاد برای آبان ماهی­ ها و آذر ماهی ­ها تولد گرفتند و لطفت دوستان شامل حال ما شد. همین که به پیشکسوتان احترام و ارج می ­نهند بسیار ارزشمند است.

1572051899_187793

این هنرمند دوبلور در ارتباط با خدمات و امکانات این موسسه گفت: دور را دور تعریف دوستان را در ارتباط با خدمات و این موسسه شنیده بودم. امکاناتی مانند کمیته رفاهی برای ازکار افتادگان و بازنشستگان بخشی از خدمات این موسسه پیشکستان هنرمند است. این موسسه تمام اعضای خود را می­شناسد و به تک تک آن­ها توجه دارد و ما در این موسسه حسی از یک خانواده را تجربه می­کنیم.

فریده سپاه‌منصور بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در رابطه با اقدامات موسسه پیشکستان هنر گفته است: یکی از مهمترین خدمات این موسسه ارائه خدمات به افراد از کار افتاده و سالخورده است که تا امروز خدمات خوبی ارائه شده است.

وی در ارتباط با سایر خدمات این موسسه گفت: فراهم کردن تورهای مسافرتی­ حتی برای آن­هایی که توان راه رفتن ندارند بخشی از خدمات تفریحی این موسسه است. خدمات کمک معیشتی و حمایت از کسانی که نیاز مالی دارند برای اهالی بازنشسته هنر به نوعی دلگرمی است.

47953_sep.ce2df5

این بازیگر تئاتر و سینما در ارتباط با لزوم اهمیت این موسسه گفت: وجود چنین موسسساتی لازم و ضروری است. قبل از اینکه عضو این موسسه شویم حسی از بی پناهی داشتیم اما امروز حس از یک خانواده را داریم و بعد از خدا امیدمان به موسسه پیشکسوتان هنر وزارت ارشاد است.

سپاه منصور در پاسخ به این سوال که چه توقعی از موسسه پیشکسوتان هنر دارد، گفت: شرایط کنونی موسسه راضی کننده است و با همین دست فرمان ادامه دهد چرا که می توانست این موسسه اصلا نباشد و همین که هست و باعث دلگرمی ما هنرمندان بازنشسته می شود برای ما کافی است.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید