دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 207976 |
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۸:۵۲ |
82 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت موزستان در این استان امسال به همت کشاورزان منطقه و سرمایه گذاری بخش خصوصی یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار افزایش یافت. شهرکی افزود: هم‌اینک سطحی بیش از هفت هزار هکتار با تولید سالانه […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت موزستان در این استان امسال به همت کشاورزان منطقه و سرمایه گذاری بخش خصوصی یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار افزایش یافت.
شهرکی افزود: هم‌اینک سطحی بیش از هفت هزار هکتار با تولید سالانه ۱۹۰ هزار تن به کشت موز در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.
وی ادامه داد: از مجموع سطح موزستان‌های امسال در جنوب سیستان و بلوچستان ۱۰۰ هکتار آن در قالب کشت متراکم با ارقام جدید وارداتی از کشور هندوستان بوده که در منطقه باهوکلات انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چنانچه سطح موزستان‌های این استان به ۱۵ هزار هکتار یعنی ۲ برابر وضعیت کنونی افزایش یابد علاوه بر خودکفایی کشور زمینه برای صادرات این محصول نیز فراهم می‌شود.
وی تاکید کرد: هم اینک بسیاری از شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری به توسعه باغات موز در این استان روی آورده اند که نتایج اثر بخش آن در آینده نزدیک در رونق تولید و ایجاد اشتغال قابل مشاهده خواهد بود.
شهرکی گفت: هر هکتار موزستان بطور متوسط برای سه نفر به صورت مستقیم و ۲ نفر غیرمستقیم در مراحل مختلف کاشت، برداشت و فروش ایجاد اشتغال می‌کند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید