یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 208118 |
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ |
65 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کاربا اشاره به آخرین آمار ثبت اشتغال در سامانه رصد گفت: سامانه رصد بر خط و بر اساس کد ملی است و طبق گزارش‌ها آخرین وضعیت ثبت اشتغال در سامانه حدود ۷۴۷هزار نفر بوده است. وی با اشاره به اینکه  تعهد اشتغال ۱۴۰۲یک میلیون و […]

به گزارش ادراک خبر، محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کاربا اشاره به آخرین آمار ثبت اشتغال در سامانه رصد گفت: سامانه رصد بر خط و بر اساس کد ملی است و طبق گزارش‌ها آخرین وضعیت ثبت اشتغال در سامانه حدود ۷۴۷هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه  تعهد اشتغال ۱۴۰۲یک میلیون و ۸۸هزار و ۶۰۹شغل ایجادی بوده  است گفت: از این تعداد یک میلیون و ۵۳هزار شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است و کل صحت سنجی ما حدود ۷۳درصد بوده است که اگر یک میلیون و ۵۳هزار شغل را به شکل بر خط محاسبه و ضربدر ۷۳درصد صحت سنجی کنیم، تا این لحظه در کشور حدود ۷۴۷هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به خالص اشتغال ایجادی سه فصل بهار، تابستان و پاییز را بر اساس سامانه ملی رصد اشتغال اظهارداشت: میزان اشتغال در فصل بهار  ۷۲۸ هزار نفر، در فصل تابستان ۹۰۷هزار نفر و در پاییز امسال ۷۰۶هزار نفر بوده است که با محاسبه آنها خالص اشتغال ایجادی در این سه فصل ۷۸۰هزار نفر بوده است.

کریمی بیرانوند افزود: اگر این آمار را در کنار پوشش بیمه قرار بدهیم با تحلیل مرکز آمار یک میلیون شغل ایجادی تایید می‌شود.

معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در ۲۴استان کشور گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در ۷استان کشور دو رقمی است و تک رقمی نیست و استان‌های دارای نرخ بیکاری بالا و دو رقمی، با مشکل نرخ مشارکت اقتصادی مواجه هستند.

بیرانوند اظهار داشت: استان های البرز، ایلام، خوزستان، سمنان، فارس، سیستان و بلوچستان، مرکزی و قم جزو استان هایی هستند که نرخ مشارکت اقتصادی آنها زیر ۴۰درصد است و باید فعالیت بیشتری در بازار کار آنها صورت گیرد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید