دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 22329 |
تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ |
108 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

سعید کریمی، گفت: یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت افزایش عادلانه سرانه تخت‌های بیمارستانی و ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی از نظر تجهیزات و امکانات است. او افزود: علاوه بر کلانشهر‌ها در برخی شهر‌ها مثل بابل هم خدمات فوق تخصصی همچون پیوند مغز استخوان ارائه می‌شود و این خوب است که مردم در شهر‌های مختلف […]

سعید کریمی، گفت: یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت افزایش عادلانه سرانه تخت‌های بیمارستانی و ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی از نظر تجهیزات و امکانات است.

او افزود: علاوه بر کلانشهر‌ها در برخی شهر‌ها مثل بابل هم خدمات فوق تخصصی همچون پیوند مغز استخوان ارائه می‌شود و این خوب است که مردم در شهر‌های مختلف می‌توانند به خدمات حیاتی دسترسی عادلانه داشته باشند.

معاون درمان افزود: در حال حاضر در کشور حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و بیش از ۱۴ هزار تخت ICU داریم و از نظر PICU یا ICU اطفال مشکل داشتیم که با همت دولت و وزارت بهداشت این تخت‌ها تقریبأ به دو برابر در حال افزایش است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعضی از استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان و البرز که از نظر سرانه تخت شرایط خوبی ندارند مورد حمایت بیشتر وزارتخانه قرار می‌گیرند و ما باید بتوانیم سرانه تخت را سریعا افزایش داده و به استاندارد برسانیم.

او درباره فرهنگ اهدای عضو در کشور بیان داشت: تنها اعضای بدن حدود ۲۵ درصد از بیماران مرگ مغزی، اهدا می‌شوند، بنابراین ما باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی و اقدامات لازم، بتوانیم نیاز جامعه هدف را برطرف سازیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!