دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 22389 |
تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ |
88 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

بهروز رحیمی، گفت: اتمام پروژه‌های بهداشتی، مناطق محروم و مرزی و پروژه‌های در راستای قانون جمعیت در اولویت هستند. او با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه، افزود: برخی از مواد قوانین بالادستی همچون قوانین برنامه مربوط به حوزه سلامت بوده و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی […]

بهروز رحیمی، گفت: اتمام پروژه‌های بهداشتی، مناطق محروم و مرزی و پروژه‌های در راستای قانون جمعیت در اولویت هستند.

او با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه، افزود: برخی از مواد قوانین بالادستی همچون قوانین برنامه مربوط به حوزه سلامت بوده و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید در تدوین برنامه هفتم نقش آفرینی کنند.

او می گوید: بهره وری را با بیشترین میزان دسترسی به اهداف با مشارکت مالی عادلانه و پاسخگویی می‌توان افزایش داد.همچنین تصمیم بهره‌ورانه باید منطبق بر نیاز‌ها باشد، در اولویت‌های سلامت و جامعه باشد و انتظارات خدمت گیرندگان را تامین کند.

 رحیمی یکی از منابع تامین مالی را اجرای قانون فروش و مولد سازی اموال دولتی دانست و گفت: طبق مدل سازمان بهداشت جهانی تامین و تولید منابع لازم است و روسای دانشگاه‌ها برای اجرای این قانون باید وقت بگذارند. همچنین تسهیلات بانکی، تهاتر، اوراق مالی اسلامی، فاینانس، اعتباراتِ محرومیت زدایی و مشارکت با بخش‌های غیردولتی برای اجرای طرح‌ها راه‌های دیگر تولید منابع هستند.

او گفت: طبق مصوبه اخیر بودجه‌ای که از محل ارزش افزوده تامین و به نظام سلامت تخصیص یافته و با تاخیر تامین می‌شد باید از این پس هر ماه به حساب وزارت بهداشت واریز شود. 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!