دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 22522 |
تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ |
224 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

منیژه مقدم کارشناس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: سند ملی سالمندان، به عنوان چارچوبی برای هدایت سیاستگذاری ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده در امور سالمندان کشور با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) استادان دانشگاه و کارشناسان سازمان برنامه […]

منیژه مقدم کارشناس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: سند ملی سالمندان، به عنوان چارچوبی برای هدایت سیاستگذاری ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده در امور سالمندان کشور با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) استادان دانشگاه و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور تدوین شده است. هدف اصلی سند ملی سالمندان کشور ایجاد جامعه‌ای بدون تبعیض سنی و رسیدن به بهترین  نتیجه برای همه گروه‌های سنی است.

او می‌گوید که یکی از اهداف سند ملی سالمندان کشور ارائه یک چارچوب برای پاسخ مناسب به چالش‌ها و فرصت‌های سالمندی فردی و سالمندی جمعیت در ایران است.

کارشناس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت اعلام کرد: اساس تدوین سند وزارت بهداشت به عنوان دستگاه اصلی متولی سلامت کشور توانمند سازی سالمندان ، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان است.

مقدم متذکر شد که تمام سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های اداره سالمندان در جهت عملیاتی کردن سند ملی سالمندان است که در نهایت این سند ملی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و شبکه‌های بهداشت زیر مجموعه آن‌ها اجرایی می شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!