دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 22530 |
تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ |
264 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

پایگاه اینترنتی سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارش داد این سازمان یازدهمین واکسن کرونا را مورد تأیید قرار داده است. طبق اعلام این پایگاه، سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه مجوز اضطراری استفاده از واکسن چینی «CONVIDECIA» ساخت شرکت داروسازی چینی «کن ساینو بایولوجیکس» (CanSino Biologics) را به منظور پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ که از سوی «کرونا […]

پایگاه اینترنتی سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارش داد این سازمان یازدهمین واکسن کرونا را مورد تأیید قرار داده است.

طبق اعلام این پایگاه، سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه مجوز اضطراری استفاده از واکسن چینی «CONVIDECIA» ساخت شرکت داروسازی چینی «کن ساینو بایولوجیکس» (CanSino Biologics) را به منظور پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ که از سوی «کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲» (SARS-CoV-۲) یا همان ویروس عامل کووید-۱۹ ایجاد می‌شود را صادر کرد.

در روش صدور مجوز اضطراری که از سوی سازمان جهانی بهداشت انجام می‌شود، کیفیت، ایمنی و کارایی واکسن‌های کرونا به عنوان پیش نیازی برای تأمین واکسن‌های برنامه کوواکس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

«دسترسی جهانی واکسن‌های کووید-۱۹» که به‌طور مخفف «کوواکس» نامیده می‌شود، یک نوآوری جهانی با هدف دسترسی عادلانه به واکسن‌های کووید-۱۹ است که از سوی «اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی»، «ائتلاف برای نوآوری‌های آمادگی همه‌گیری» و «سازمان جهانی بهداشت» پیگیری می‌شود.

طبق اعلام پایگاه سازمان جهانی بهداشت، در طی صدور مجوز برای واکسن چینی «CONVIDECIA» داده‌های کیفی، ایمنی و اثربخشی و بازرسی محل تولید واکسن از سوی سازمان جهانی بهداشت مورد ارزیابی قرار گرفت. طبق ارزیابی که از سوی این سازمان برای صدور مجوز استفاده اضطراری انجام گرفت، تشخیص داده شد مزایای استفاده از این واکسن از خطرات احتمالی آن بیشتر است.

گفتنی است واکسن چینی «CONVIDECIA» بر اساس یک «آدنو ویروس اصلاح شده انسانی» که بیانگر پروتئین S ویروسک کووید-۱۹ است، ساخته شده است. همچنین یکی از مزیت‌های این واکسن، تک دوزی بودن آن است.

«گروه مشاوره راهبردی کارشناسان در زمینه واکسیناسیون» در سازمان جهانی بهداشت (SAGE) که سیاست‌های واکسیناسیون را تبیین می‌کند، استفاده از این واکسن تک دوزی را برای تمام گروه‌های سنی ۱۸ سال به بالا توصیه کرده است. طبق اعلام پایگاه سازمان جهانی بهداشت، این واکسن ۹۲ درصد علیه کرونای شدید (کووید-۱۹ شدید) کارایی داشته است.

منبع: پایگاه سازمان جهانی بهداشت (WHO)

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!