دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 24844 |
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ |
84 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

ساناز دهقانی گفت: یکی از برنامه‌های مهم افزایش آگاهی و دانش افراد درباره موضوع مرگ مغزی است. مرگ مغزی باید به موقع شناسایی شود؛ زیرا با از دست دادن زمان امکان اهدای عضو از دست می‌رود. به گفته وی افرادی آموزش دیده به صورت تلفنی و حضوری در آی سی یو‌ها موارد مرگ مغزی یا […]

ساناز دهقانی گفت: یکی از برنامه‌های مهم افزایش آگاهی و دانش افراد درباره موضوع مرگ مغزی است. مرگ مغزی باید به موقع شناسایی شود؛ زیرا با از دست دادن زمان امکان اهدای عضو از دست می‌رود.

به گفته وی افرادی آموزش دیده به صورت تلفنی و حضوری در آی سی یو‌ها موارد مرگ مغزی یا همان سطح هوشیاری سه را شناسایی می‌کنند. سپس مشاوران با خانواده‌ها درباره اهدای اعضا صحبت می‌کنند.

او گفت: افراد باید ثبت نام خود برای دریافت کارت اهدای عضو را به خانواده‌ها اطلاع دهند تا مشکلی در این خصوص برای اهدای اعضا ایجاد نشود.

رئیس مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت گفت: سالیانه بین ۲۵٠٠ تا ۴٠٠٠ مرگ مغزی در کشور رخ می‌دهد که متاسفانه از این تعداد زیر هزار نفر اعضای خود را اهدا می‌کنند.

به گفته او در بهترین حالت در سال ۹۸ ۱٠۲۶ نفر از بیماران مرگ مغزی با موافقت خانواده‌ها اعضای خود را اهدا کرده اند. در سال گذشته ۹۲۶ و در سال ۹۹ در اوج بیماری کرونا تنها ۷٠٠ بیمار مرگ مغزی اعضای خود را اهدا کرده اند.

او گفت: در حال حاضر ۲٠ هزار نفر در لیست اهدای اعضا هستند. روزانه بین هفت تا ده نفر به خاطر نرسیدن اعضا‌ی پیوندی فوت می‌کنند. آمار‌ها نشان می‌دهند که هر سه ساعت یک نفر بر اثر نرسیدن عضو پیوندی در کشور فوت می کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!