چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 29793 |
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ |
106 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور: مدیر کل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور، با اشاره به بازید و حضور خود در محل حادثه گفت: وقوع این حادثه آبروی مهندسی در کشور را تحت تاثیر قرار داد چراکه ما دارای امکانات باکیفیت فنی مهندسی در کشور هستیم و نباید شاهد چنین اتفاقی […]

مدیرکل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور:

مدیر کل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور، با اشاره به بازید و حضور خود در محل حادثه گفت: وقوع این حادثه آبروی مهندسی در کشور را تحت تاثیر قرار داد چراکه ما دارای امکانات باکیفیت فنی مهندسی در کشور هستیم و نباید شاهد چنین اتفاقی بودیم.

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وحید قربانی، مدیر کل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: وقوع این حادثه آبروی مهندسی در کشور را تحت تأثیر قرار داد چراکه ما دارای امکانات با کیفیت فنی مهندسی در کشور هستیم و نباید شاهد چنین اتفاقی بودیم.
قربانی با اشاره به بازید و حضور خود به همراه برخی از مسئولین وزارت کشور و مدیران استان خوزستان در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته تصریح کرد: این ساختمان در منطقه آزاد قرار داشته است و این مناطق قوانین خاص خود را دارند و آن قانون گذار قدرت اعمال حاکمیت را به مدیر عامل منطقه آزاد داده است.
مدیر کل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: نباید از کنار غفلت‌های صورت گرفته در ایمنی کار عبور کرد و این که چرا باید مجامع صنفی بر چنین ساختمانی که به مرحله پایان کار نرسیده، مجوز فعالیت دهند، مسئله را چند برابر و حادثه را چندین برابر سنگین کرده است.
مدیرکل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور افزود: غفلت‌ها و قصور بخش‌های مختلف را در حادثه مترو پل آبادان می‌بینیم.

وی در پاسخ به سوالی در باره اینکه آیا مجموعه شما اطلاعی از آنچه که در ساختمان مترو پل رخ می‌دهد، با توجه به تخلفاتی که صورت گرفته، قبل از حادثه داشته است یا نه گفت: بدیهی است که اگر ما و یا سازمان‌های مسئول، اطلاع داشتیم قطعاً مداخله می‌شد.
وی به موضوع نظام ارجاع در نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: بر اساس آن باید رابطه ناظر و مالک را به حداقل برسانیم، اما در موضوع ساختمان مترو پل آبادان شاهد بودیم نظام مهندسی نتواسته اختیارات خود را اعمال کند.
وی گفت: نظارت بر ابعاد مختلف ساخت، بر عهده قانون نظام مهندسی ملی، وزارت راه و شهر سازی و شهرداری است که باید پروانه را بر اساس قانون تنظیم می‌کرد.
قربانی افزود: شهرداری از نهاد‌های عمومیِ غیردولتی است و انضباط کاری آن، بر اساس قانون، زیر نظر شورای شهر است.
و این شهر مجموعه شهر‌های واقع در مناطق آزاد است و نظارت آن استثنائاً بر عهده مناطق آزاد می‌باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!