یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-12
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 29839 |
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ |
226 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از تسنیم؛ افت تحصیلی دانش‌آموزان و ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش کشور را به وضوح می‌توان از عملکرد آنها در آزمون‌های بین‌المللی، نتایج امتحانات نهایی و نتایج نهایی کنکور مشاهده کرد.آنچه در این میان بیشتر از هر موضوع دیگری محل توجه است، شفاف نبودن نظام آموزش و پرورش کشور […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از تسنیم؛ افت تحصیلی دانش‌آموزان و ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش کشور را به وضوح می‌توان از عملکرد آنها در آزمون‌های بین‌المللی، نتایج امتحانات نهایی و نتایج نهایی کنکور مشاهده کرد.آنچه در این میان بیشتر از هر موضوع دیگری محل توجه است، شفاف نبودن نظام آموزش و پرورش کشور و عدم ارائه آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت عملکرد دانش‌‌آموزان ایرانی به‌ویژه نتایج امتحانات نهایی، وضعیت ترک تحصیل و… است.در حالی که در دوره متوسطه دوم تمام توان آموزش و پرورش و مدارس معطوف به مقوله کنکور شده است اما تحلیل نتایج کنکور می‌تواند وضعیت دقیق تری را از افت عملکرد تحصیلی دانش آموزان نمایش دهد و درصد قابل توجهی از داوطلبان عملکرد قابل قبولی ندارند و درصد صفر یا منفی کسب می‌کنند.تحلیل نتایج کنکور ۱۴۰۰ در سه گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و علوم تجربی وضعیت را نمایان‌تر می‌کند.وضعیت درصد صفر و منفی داوطلبان در دروس عمومی وضعیت نامناسب در درس فارسی و زبان خارجی علوم ریاضی ادبیات: ۳۳۲۶۷ نفر معادل ۲۶ درصد داوطلبان. میانگین نمره درس ادبیات: ۱۱.۵معارف: ۲۵۰۵۸ نفر معادل حدود ۲۰ درصد داوطلبان. میانگین نمره درس معارف: ۱۸زبان انگلیسی: ۶۲۳۹۴ نفر معادل ۴۹ درصد داوطلبان. میانگین نمره درس انگلیسی: ۱۴عربی: ۲۱۲۶۸ نفر معادل ۱۶ درصد داوطلبان. میانگین نمره درس عربی: ۱۷علوم تجربی میانگین نمره درس ادبیات: ۱۲.۴میانگین نمره درس عربی: ۱۸.۸میانگین نمره درس معارف: ۲۱میانگین نمره درس زبان: ۱۴.۱در درس زبان عمومی ۴۴.۲۷ درصد داوطلبان درصد منفی کسب کرده‌اند. گروه علوم انسانی ادبیات: ۱۲۴۳۷۲ نفر معادل ۳۷ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۶.۸عربی: ۸۸۶۸۴ نفر معادل ۲۶ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۱۱.۲معارف: ۸۱۹۷۰ نفر معادل ۲۴ داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۱۵.۵زبان عمومی: ۲۲۳۵۵۸ نفر معادل ۶۷ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۴.۴وضعیت درصد صفر و منفی داوطلبان در دروس تخصصی وضعیت نامناسب داوطلبان در درس ریاضی ریاضی ریاضی: ۵۳۳۸۱ نفر معادل ۴۲ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس:۳.۹فیزیک: ۷۰۶۹۹ نفر معادل ۵۵ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۴.۱شیمی: ۶۵۲۹۱ نفر معادل ۵۱ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۴.۴تجربی ۲۶۱ هزارو ۴۰۳ داوطلب یعنی بیش از ۵۳ درصد داوطلبان گروه تجربی حتی به یک سوال ریاضی پاسخ صحیح نداده‌اند و صفر درصد زده‌اند همچنین ۹۱ هزار و ۶۷۵ داوطلب یعنی حدود ۱۹ درصد داوطلبان در این درس درصد منفی کسب کردند.میانگین نمره درس زمین‌شناسی: ۲.۲میانگین نمره درس ریاضی: ۲.۷میانگین نمره درس زیست: ۷.۶میانگین نمره درس فیزیک: ۴.۶میانگین نمره درس شیمی: ۵.۵علوم انسانی ریاضی: ۲۵۱۱۰۵ نفر معادل ۷۵ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۱.۵اقتصاد: ۱۲۰۷۱۰ نفر معادل ۳۶ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۱۸.۳ادبیات فارسی تخصصی: ۱۰۱۷۴۰ نفر معادل ۳۰ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۱۰.۲زبان عربی تخصصی: ۱۲۵۸۳۱ نفر معادل ۳۷ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۹.۶تاریخ و جغرافیا: ۱۲۳۶۵۸ نفر معادل ۳۷ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۵.۴علوم اجتماعی: ۱۳۳۸۰۹ نفر معادل ۴۰ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۱۱.۱فلسفه و منطق: ۱۶۱۶۵۴ نفر معادل ۴۸ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۴.۲روانشناسی: ۶۰۳۴۱ نفر معادل ۱۸ درصد داوطلبان صفر یا درصد منفی. میانگین نمره درس: ۲۵.۷

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!