سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-07
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 30371 |
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ |
101 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

  نماینده رودبار از متروکه ماندن و ادامه تعطیلی چند طرح بزرگ اشتغال زا در شهرستان رودبار خبر داد و اقدامات و پیگیری‌های انجام شده برای راه اندازی این پروژه‌ها را در راستای تحقق شعار سال تشریح کرد. به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، آقای مهرداد گودرزوند چگینی در گفتگو با […]

 

نماینده رودبار از متروکه ماندن و ادامه تعطیلی چند طرح بزرگ اشتغال زا در شهرستان رودبار خبر داد و اقدامات و پیگیری‌های انجام شده برای راه اندازی این پروژه‌ها را در راستای تحقق شعار سال تشریح کرد.

تشریح اقدامات انجام شده در رودبار برای تحقق شعار سالبه گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، آقای مهرداد گودرزوند چگینی در گفتگو با رادیو ایران اقدامات صورت گرفته در دوسال اخیر برای ایجاد اشتغال در شهرستان رودبار را بر شمرد.

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:
سوال: درباره تحقق شعار سال درحوزه انتخابیه خودتان چه اقداماتی انجام شده؟
پاسخ: درشهرستان ما پارک علم و فناوری ایجاد شد تا بتوان از طریق شرکت‌های دانش بنیان به اشتغال زایی کمک نمود و هزینه‌های این کار را کاهش داد از طریق این شرکتها. چند شرکت تعطیل شده داشتیم. از ابتدای سال جلساتی با مسئولان استانی و پیگیری‌هایی ملی داشتیم برای تسهیلات و بخش مالی تا بتوانند سهم بازار را بگیریند. شرکت فولاد «ام دی» که تعطیل شده بود مصادره شده بانک ملی بود که واگذار شد. وضعیتش از بیست نفری که در حال حاضرکار می‌کنند امیدواریم به ۱۵۰ نفر برسد و خریدار شرکت قول داده بتواند با تجهیزات جدید شروع به کار کند.
سوال: بانک ملی به خاطرمطالبات این شرکت رو مصادره کرده بود؟
پاسخ: بله.
یک مشکل اساسی هم در یک معدن داریم که حدود ۴ تا ۵ هزار نفر اشتغال داشته متاسفانه نزدیک بیست سال هست که تعطیل شده است.
سوال:کدام معدن؟
پاسخ: معدن زعالسنگ الوند غربی. هم سیلیس هم خاک نسوز و هم زغال سنگ دارد. در بخش‌هایی از کشور الان زغال سنگ وارد می‌شود و زمینه صادرات هم درعین حال که واردات هست وجود دارد.
سوال: ما وارد کننده زغال سنگیم؟
پاسخ: بله بخشی ورود داریم.
این معدن رها شده، از زمان ورودم به مجلس تقریبا دو سال است که پیگیرم که یا خود وزارت صنایع احیا کند یا واگذار کند و سال پیش هم مزایده گذاشت
و یک شرکتی برنده مزایده شد. جلسه‌ای در اداره صنعت معدن استان گذاشتند و گفتند ظرف دو سال ۲۰۰ نفر را به اشتغال می‌رسانیم. الان یک سال و خورده‌ای است که در مسیر اداری باقی مانده است. سه بار از تریبون مجلس اعلام کردم که تکلیفش چیست؟ یک بار گفتند دوباره قیمت گذاری شود.
سوال: الان دستور وزیرصمت چیست؟
پاسخ: همه می‌گویند انجام می‌دهیم. من در جلسه هم گفتم علاقه‌مند نیستم به صورت سوال در مجلس مطرح شود. علاقه مندم به صورت پیگیری حل شود. اعتقادم اینست که با تعامل باید حل شود.
سوال: رئیس جمهور هفته گذشته در مراسم افتتاح بخشی در مناطق آزاد خیلی محکم گفتند: تورو خدا کاری نکنید. سرمایه گذار بخش خصوصی می‌خواهد کاری انجام دهد اینقدر مجوز دادنش را طول ندهید تا پشیمان شود. آن وقت سریع کشور‌های حاشیه خلیج فارس جذب می‌کنند. سرمایه می‌رود، طرح اشتغال زا آنجا فعال می‌شود.
نماینده: اصلا سرمایه گذار قبل از تحریم عمانی بود. با خواهش و تمنا گفتند قسطیبه شما واگذار می‌کنیم، تحریم شد آن هم رفت. حالا سرمایه گذار داخلی آامده می‌گوید قسطی نمی‌خواهم با من راه بیایید من اینکار را انجام می‌دهم. اموالی اونجا هست و متروکه شده شاید دویست – سیصد خانه سازمانی، سینما، درمانگاه، همه هست. فرسوده شده. الان می‌گویند این جاده اختصاصی که بوده و وسایل و تجهیزات غیرانتزاعی که فرسوده شده آقای معدندار، شما که می‌خواهید اینجا رافعال کنیداین‌ها را باید پولش را بدهید.
سوال: اسم معدن رادوباره بگید.
پاسخ: معدن سنگرود البرز غربی شهرستان رودبار لوشان جیرنده.
مجری خطاب به دست اندرکاران وزارت صنعت: دوستان وزارت صمت این را شنیدید از نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی؟ طرحی که قرار است برای هزار نفر اشتغال ایجاد کند. بخش خصوصی هم که پای کار آمده.
نماینده رودبار: چهار پنج هزار نفر قبل از زلزله اینجا اشتغال داشتند. صد دستگاه اتوبوس فقط برای پنجشنبه جمعه‌ها داشته، الان هم که ریل قطار رد می‌شود.
سوال: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید اشتعال افرین و دانش بنیان نام گذاری کردند. الان بحث اشتغال زایی یکی از ذغدغه شخص اول مملکت است.
پاسخ: مجموعه گنجه، کنار رودباراست. دو هزار نفر کارگر داشته. مربوط به سازمان بازنشستگی و وزارت کار است. ده سال است همه امکانات این شرکت آماده است. با وزیر کار هم نشست داشتم. می‌توانند به کفش ملی یا شرکت دیگری واگذار کنند، اما رها شده است.
سوال مجری از دست اندرکاران وزارت صنعت: دوستان وزارت صمت اگر پاسخ دارید بفرمایید اگر ندارید ما خبرنگار می‌فرستیم سرنخی پیدا می‌کنند. اگر برنامه‌ای دارید؟ اگر ندارید بفرمایید. از این به بعد چه می‌کنید؟

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!