جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 32365 |
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ |
100 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر به نقل از ایرنا، “دیمیتری رودیونوف آندریویچ”  عصر سه شنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی البرز گفت: با توجه به مشکلات ناشی از تحریم ها برای استفاده از این کریدور با شرکت های ایرانی فعال در زمینه لجستیک گفت وگو خواهیم کرد تا  در مبادلات تجاری دو کشور تسهیل شود. وی تصریح کرد:  استفاده […]

به گزارش ادارک خبر به نقل از ایرنا، “دیمیتری رودیونوف آندریویچ”  عصر سه شنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی البرز گفت: با توجه به مشکلات ناشی از تحریم ها برای استفاده از این کریدور با شرکت های ایرانی فعال در زمینه لجستیک گفت وگو خواهیم کرد تا  در مبادلات تجاری دو کشور تسهیل شود.
وی تصریح کرد:  استفاده از ظرفیت کریدور شمال- جنوب بسیار حائز اهمیت است ، زیرا جمهوری کارلیا به این محور دسترسی مستقیم دارد.
وی ادامه داد: این محور بنادر آستراخان و سنت پترزبورگ روسیه را به بنادر امیرآباد و بندرعباس ایران و بمبئی کشور هند متصل می کند.
معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری کارلیا روسیه با تاکید بر اعلام آمادگی برای توسعه روابط تجاری میان طرفین اظهار کرد: یکی ازبخش های مهم صنعت روسیه در حوزه تولیدات چوبی، صنایع غذایی، سنگ ، پرورش آبزیان و یا صنایع شیمیایی است.
وی با اشاره به اینکه در جمهوری کارلیا بیش از ۱۳ درصد محصولات سلولزی و ۱۰ درصد کاغذ کشور روسیه تولید می شود، گفت: یک سوم این محصولات تولیدی در منطقه مورد نظر به حوزه صادرات اختصاص دارد.
معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری کارلیا روسیه با تاکید بر اهمیت گسترش روابط میان جمهوری کارلیا و ایران عنوان کرد: بر اساس آمار سال ۲۰۲۱ میلادی حجم مبادلات تجاری این بخش از کشور روسیه با ایران سه  میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بوده و خوشبختانه نسبت به  سال۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۰ درصد افزایش داشته و عمده آن شامل صادرات کاغذ به ایران است.
وی با اعلام آمادگی برای عرضه بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب محصولات چوبی به ایران از جمله پروفیل و صفحات تخته ای چوبی و گرانول گفت: امید است که محصولات ما در این زمینه مورد توجه فعالان اقتصادی ایران قرار گیرد.
صادرات غذای ماهی از ایران به روسیه در دستور کار استرودیونوف با بیان اینکه در جمهوری کارلیا بیش از ۷۰ واحد پرورش ماهی قزل آلا در مجموع تولید سالانه بیش از ۳۵ هزار تن دارند، افزود: ایران مقام اول در پرورش ماهی قزل آلا در دنیا را دارد.
وی گفت: واحدهای تولید غذای ماهی فراوانی نیز در این کشور فعال هستند، در صورت موافقت کشور روسیه صادرات در این زمینه از چند شرکت ایرانی را آغاز خواهیم کرد.
وی افزود: علاوه بر غذای ماهی برای صادرات تخمک های بارور شده ماهی قزل آلا از ایران به روسیه نیز برنامه هایی داریم و نیاز ما در این زمینه حدود ۲۰ میلیون عدد است.
وی با اشاره به پیشرفت خوب جمهوری کارلیا روسیه در حوزه سنگ و پردازش آن گفت: شرکت های فعال ما در این بخش علاقمند به تهیه انواع سنگ های معدنی و یا سنگ نما به رنگ های مشکی، سبز و سفید از ایران هستند تا محصولات خاصی تولید کنند.
در پایان این سفر یکروزه، هیات تجاری جمهوری کارلیا روسیه از صنایع غذایی مارین واقع در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد فعال در تولید محصولات دریایی و گروه صنعتی- پژوهشی زر در شهرستان ساوجبلاغ بازدید کردند.
استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولید و صنعتی است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!