پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 32548 |
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ |
105 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر هنرآنلاین، برازش با این توضیح که بیستمین جشنواره امام رضا (ع) بر اساس تفکیک موضوعی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود به عنوان نمونه، گفت: جشنواره شعر در کرمان، شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان، خاطره و سفرنامه‌نویسی در بوشهر، داستان‌نویسی به زبان ترکی در زنجان، نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی در قم، کارگاه […]

به گزارش ادارک خبر هنرآنلاین، برازش با این توضیح که بیستمین جشنواره امام رضا (ع) بر اساس تفکیک موضوعی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود به عنوان نمونه، گفت: جشنواره شعر در کرمان، شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان، خاطره و سفرنامه‌نویسی در بوشهر، داستان‌نویسی به زبان ترکی در زنجان، نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی در قم، کارگاه گرافیک در سیستان‌و‌بلوچستان، مناظرات رضوی در اردبیل، عکس رضوی در خراسان‌ شمالی، شعر ترکی در آذربایجان‌غربی، داستان کوتاه، قطعه ادبی و شعر کودک و نوجوانان در چهار محال‌و‌بختیاری،  تئاتر در آذربایجان‌شرقی، تولید محتوا رضوی در فضای مجازی در سمنان و دلنوشته‌ای به امام رضا(ع) در مازندارن برپا می‌شوند.

او به همکاری‌ها و حمایت‌های مستمر بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با نهادهای مختلف از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری جشنواره نامه به امام رضا (ع) و با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برپایی جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: بنیاد همکاری و تعامل نزدیکی با آستان قدس رضوی دارد و امسال در نظر داریم ویژه برنامه میلاد امام رضا (ع) با هدف تجلیل از خادمان بین‌المللی فرهنگ رضوی را در کتابخانه آستان قدس با حضور مسئولان عالی‌رتبه و فرهنگی کشورمان و نیز مسئولانی از کشور عراق برگزار کنیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، ادامه‌داد: تابلوی نماز باران امام رضا (ع) حسن روح‌الامین در ویژه برنامه میلاد ثامن‌الحجج رونمایی می‌شود. تولید محتوای ویژه فضای مجازی، اکران شهری ویژه دهه کرامت در کلان‌شهرها و رونمایی چند اثر فاخر، همچنین برپایی مجالس شب شعر در شهرهای مختلف و نشر نماهنگ‌های فاخر و موشن‌گرافیک احادیث امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

برازش با بیان این که بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در حوزه‌های پژوهشی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، اظهارداشت: از جمله می‌توان به نشر فصلنامه فرهنگ رضوی اشاره کرد. همچنین مجوز انتشار نشریه معارف اهل بیت (ع) را نیز دریافت کرده‌ایم. به‌زودی نیز رمان بلندی از سعید تشکری، نویسنده پرکار و از خادمان فرهنگ رضوی، که نمایشنامه‌ای از اثرش تولید شده منتشر خواهیم کرد. همچنین در دهه کرامت برنامه کاروان مهربانی را در قالب دیدار با خادمان پیشکسوت فرهنگی یا خانواده ایشان را اجرا می‌کنیم. طی دو سال گذشته در راستای حمایت از شاعران ولایی دوستدار امام رضا (ع) ۵۰۰ کلیپ شعرخوانی را از ۱۸ استان کشور جمع‌آوری و عرضه کرده‌ایم. همچنین بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) محصولات جشنواره‌های رضوی و نیز تولیدات مردمی را در فضای مجازی منتشر می‌کند و حدود ۱۵۰ هزار بازدید روزانه دارد.

او به اکران‌های شهری و فراهم کردن تولیدات مختلف هنری برای استفاده در فضاهای کلان‌شهرها اشاره کرد و اضافه‌کرد: ۲۷۰ تابلو مزین شده به محتوای فرهنگ رضوی توسط بنیاد در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است. در حوزه بین‌الملل نیز ضمن تجلیل‌های سالانه از خادمان بین‌المللی امام رضا (ع) کانالی انگلیسی را برای ارتباط‌های فرامرزی دایر کرده‌ایم و تعامل نزدیکی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داریم.

برازش یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد را جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های فرهنگی و هنری مرتبط با امام رضا (ع) دانست و تصریح‌کرد: در این راستا با بررسی آمارهای متفاوت عرضه شده توسط نهادهای مختلف از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خانه کتاب و ادبیات ایران و کتابخانه ملی به آمار ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ عنوان کتاب موضوعی امام رضا (ع) رسیدیم و برای راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) از تولیدات هنری در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید دو فیلم فاخر بین‌المللی با همکاری سازمان سینمایی، گفت: بنیاد از حامیان تولیدات تصویری و فیلم با موضوع امام رضا (ع) است و از جشنواره فیلم رضوی نیز حمایت می‌کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!