یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 32602 |
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ |
95 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمجلس بیان کرد: عدم توجه و همکاری کشور‌های منطقه در مسائل زیست محیطی است باعث شد امروز اقلیم و محیط زیست به حاشیه رانده شود و افزایش پدیده ریزگرد‌ها شده است. به گزارش ادراک خبر به نقل از خانه ملت؛ جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به […]

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمجلس بیان کرد: عدم توجه و همکاری کشور‌های منطقه در مسائل زیست محیطی است باعث شد امروز اقلیم و محیط زیست به حاشیه رانده شود و افزایش پدیده ریزگرد‌ها شده است.

افزایش ریزگرد‌ها به دلیل سدسازی و بی توجهی به همکاری‌های زیست محیطیبه گزارش ادراک خبر به نقل از خانه ملت؛ جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با نخست وزیر عراق درباره لزوم مسئولیت پذیری کشور‌های منطقه برای مهار ریزگردها، گفت: خاورمیانه با سه مشکل اساسی ظرف دو دهه گذشته مواجه بوده است و ریزگرد‌ها حاصل آن شد که امروز به زندگی همه آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: به دلیل نا امنی و جنگ در عراق و سوریه بخش عمده از سیاست‌های دولت‌ها برای بیابان زدایی، احیای مراتع و کاشت یا کنترل روند افزایش ریزگرد‌ها تعطیل و رها شده است. از سوی دیگرشاهد سدسازی‌های بی رویه ترکیه و بی توجهی این کشور به آثار مخرب زیست محیطی این سدسازی‌ها در اقلیم سوریه عراق و هم آثار و تبعاتی که برای ایران و سایر کشور‌ها دارد، هستیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: از طرفی عدم توجه و همکاری کشور‌های منطقه به مسائل زیست محیطی، باعث شد امروز اقلیم و محیط زیست به حاشیه رانده شود.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: به هر حال اراده ایران برای مسئله محیط زیست در خاورمیانه و همچنین آثار و تبعاتی که بر زندگی مردم دارد و لزوم همکاری‌ها قابل مشاهده است، از این رو تاکید داریم که از طریق همکار‌های گسترده بخشی از مشکل را کاهش داد و به بیابان‌زدایی در سوریه و عراق کمک کرد؛ در واقع از طریق تغییرات اقلیمی می‌توان کنترل ریزگرد‌ها را رقم زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تجربه چینی‌ها برای تبدیل مناطق بیابانی به جنگل و مرتع گفت: باید از تجربه‌های موفق کشور‌ها استفاده کرد و از سوی دیگر بر لزوم همکاری‌های چهارجانبه ایران، عراق، ترکیه و سوریه برای حل بخشی از معضلات تاکید داشت

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!