یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 33622 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵ |
115 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

  نایب رئیس مجلس در ادامه سفر نظارتی خودبه یزد سفر کرد و از پروژه‌های عمرانی این شهر بازدید و در جریان روند پیشرفت کار آن ها قرار گرفت. به گزارش ادراک خبر به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین در بدو ورود به یزد، از محور یزد- طبس بازدید کرده و در جریان […]

 

نایب رئیس مجلس در ادامه سفر نظارتی خودبه یزد سفر کرد و از پروژه‌های عمرانی این شهر بازدید و در جریان روند پیشرفت کار آن ها قرار گرفت.

بررسی موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان یزدبه گزارش ادراک خبر به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین در بدو ورود به یزد، از محور یزد- طبس بازدید کرده و در جریان میزان پیشرفت عملیات و اعتبارات لازم برای تکمیل آن قرار گرفت.
بر اساس این گزارش محور یزد- طبس در سه قطعه جهت تسهیل در تردد و کاهش زمان سفر بین استان‌های جنوبی، مرکز کشور و استان خراسان، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خصوصا برخورد‌های رخ به رخ و نیز کاهش مصرف سوخت و آلودگی در دست ساخت است. همچنین عملیات اجرایی قطعه دوم کمربندی زارچ- اشکدز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

نایب رئیس قوه مقننه در دومین برنامه نظارتی خود در شهر یزد از طرح توسعه شرکت تعاونی تولیدی نخ سیرینگ بازدید کرد. این شرکت در راستای حمایت از اشتغال استان و بهبود وضعیت معیشتی اهالی شهرستان‌های یزد، اشکذر و سایر شهر‌های اطراف، با افزایش تولید طی سالیان اخیر، هم اکنون با داشتن ۷۵۰ نفر پرسنل شاغل مستقیم و ۳۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم و ظرفیت تولید ۷۲،۱۰۰ تن انواع نخ در سال به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های نساجی خاورمیانه مطرح شده است.
نیکزاد در این سفر همچنین در جلسه شورای مسکن استان یزد با حضور استاندار، نماینده مردم یزد و سایر اعضای این شورا شرکت کرد.
در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت اجرای پروژه‌های مسکن سازی این استان ارائه شد که مطابق با آن ۱۰۸ هزار و ۲۰۶ متقاضی برای دریافت مسکن ثبت نام کردند که از این میزان حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر حائز شرایط بودند و سایرین در حال پالایش هستند.

طبق این گزارش، زمین مورد نیاز به صورت کامل در تمامی شهر‌ها به تعداد متقاضی تامین شده است. سهمیه استان یزد از محل ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، ۵۳ هزار و ۹۸۴ واحد است. در این جلسه همچنین مشکلات موجود در جهت ساخت واحد‌های مسکونی در این استان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از جمله مشکلات و موانع پیش روی ساخت واحد‌های مسکونی می‌توان به عدم پاسخگویی اداره ثبت اسناد و املاک یزد نسبت به استعلام‌های مالکیت شخصی متقاضیان مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی، پرداخت حق الثبت دفاتر ثبت اسناد رسمی برای ترهین زمین نزد بانک عامل در زمان انعقاد قرارداد مشارکت مدنی، هزینه‌های بیمه پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نیز مالیات‌های آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی، روبنایی و ساخت مسکن و نحوه و میزان تسهیلات و زیرساخت آب، برق و گاز واحد‌های مسکونی احداثی طرح نهضت ملی، اشاره کرد. در نهایت نایب رئیس مجلس پس از بررسی ابعاد موضوعات و استماع نظر مسئولان اجرایی برای پیگیری در جهت رفع موانع قول مساعد داد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!