جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 35539 |
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ |
93 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا،حجت الاسلام علی صغیرا یکشنبه شب در همایش ویژه بیعت بانوان اصفهان با ولایت که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن بیشترین هجمه خود را نسبت به زنان و بانوان اعمال می کند و زنان باید این هویت اسلامی و حجاب را حفظ کنند زیرا […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا،حجت الاسلام علی صغیرا یکشنبه شب در همایش ویژه بیعت بانوان اصفهان با ولایت که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن بیشترین هجمه خود را نسبت به زنان و بانوان اعمال می کند و زنان باید این هویت اسلامی و حجاب را حفظ کنند زیرا زن وقتی حجاب داشته باشد فرزندانی همچون نسل شهدا تربیت می کند.
وی با اشاره با اینکه برخی مادران سرداران همچنان زنده هستند و همگی محجبه هستند،افزود: بسیاری از مادران این شهدا چندان سواد نداشتند زیرا برای ادامه  تحصیل در زمان شاه مجبور بودند حجاب را کنار بگذارند اما آنها حجاب را نگهداشتند و درس را کنار گذاشتند.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: زنانی که عفت و حجاب داشتند فرزندانی همچون شهید بهشتی، مطهری و حاج قاسم سلیمانی،دکتر حسابی و محسن‌حججی، تربیت کردند.
وی ادامه داد: دشمن هم به نقش زنان آگاه شده و برای همین هجمه زیادی به بانوان در کشف حجاب می آورد که ریشه این مسئله در زمان رضاخان و ماجرای مسجد گوهرشاد رخ داد.
صغیرا تاکید کرد: رضا خان با دو قشر شدیدتر می جنگید یکی علمای دین و دیگری بانوان زیرا می دانست زنان تا زمانی که چادر و حجاب دارند فرزندانی همچون مدرس به دنیا می آورند.
وی گفت: این زنان هستند که مردان حماسه آفرین تربیت می کنند و در زمان جنگ وقتی خبر شهادت شوهر یا فرزند را به مادری می دادند؛ می گفت “چرا خودم لیاقت ندارم که به شهادت برسم”.
این کارشناس مذهبی در ادامه صحبت های خود ضمن ارزشمند شمردن کار تربیتی بانوان،بیان داشت: ارزش کار شما بانوان در خانواده در مشکلات اقتصادی و روحیه دادن به همسر نیز بسیار مهم است و این فرصتی است که با همسرداری جهاد در راه خدا انجام دهید.
این کارشناس مذهبی اضافه کرد:۲۳۰ هزار شهید گلگون کفن مادرانی داشته اند که آنها را تربیت کرده به نحوی که امام خمینی(ره) با آن عظمت و بزرگی در دیدار برخی از این‌مادران با ۹ شهید به آنها اظهارتواضع می کردند.
وی در ادامه بیانات خود به نقش زنان در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: زنان از بعثت پیامبر(ص) و حضرت خدیجه جایگاه و رکن مهمی در نشر اسلام داشته اند تا زمان امیر المومنین که اگر حضرت زهرا(ع)  نبود اسلام نابود می شد  و سپس حضرت زینب در بانوان کربلا نقش مهمی را ایفا کردند و این نقش زنان از آن زمان تا کنون باقی و ادامه داشته و باید همچنان باقی بماند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!