سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 35836 |
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ |
128 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

فروش برق صرفه‌جویی شده مشترکان خانگی در بورس انرژی ایرنا خبر داد: هفته گذشته محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار امکان فروش برق صرفه‌جویی شده توسط مشترکین خانگی از طریق گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی در بورس شد. محورهای مهم این طرح شامل موارد زیر است: ۱- امکان فروش برق صرفه‌جویی […]

فروش برق صرفه‌جویی شده مشترکان خانگی در بورس انرژی

ایرنا خبر داد: هفته گذشته محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار امکان فروش برق صرفه‌جویی شده توسط مشترکین خانگی از طریق گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی در بورس شد.

محورهای مهم این طرح شامل موارد زیر است: ۱- امکان فروش برق صرفه‌جویی شده توسط مشترکین خانگی از طریق گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی در بورس انرژی ایران ۲- فراهم‌سازی امکان واردات برق توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی و عرضه آن در بورس ۳- ایجاد تابلو برق سبز در بورس انرژی ایران به منظور فروش برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر به صنایع

مشاهده کل خبر

معاملات صندوق‌های کالایی به ۵۷ میلیون واحد نزدیک شد

به نقل از کالاخبر، در جریان معاملات روز دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱، معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی در بورس با ثبت رکورد جدیدی روبه رو شد؛ به طوری که حجم معاملات واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی به ۵۶.۹ میلیون واحد به ارزش ۱۴۲.۷ میلیارد تومان رسید.

مشاهده کل خبر

سود سنوات سهامداران بانک کارآفرین با سجام پرداخت شد

به نقل از سمات، بانک کارآفرین با انتشار یک اطلاعیه در سامانه کدال اعلام کرد: در راستای رعایت ابلاغیه شماره ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ سازمان بورس و اوراق بهادار، مطالبات سنواتی سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کرده اند در تاریخ ۲ خرداد ماه به حساب بانکی اعلام شده واریز شد. در ادامه این اطلاعیه شفاف سازی آمده است: سهامداران برای تسهیل در دریافت مطالبات سنوات، باید نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

مشاده کل خبر

علت محدودیت در ارسال بیش از یک میلیون سفارش در سامانه معاملات

به نقل از بورس پرس، روح‌الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درباره توقف نماد سیمان آبیک توسط بورس به دلیل محدودیت در تعداد شمارنده سفارش ‌(حداکثر ۶ رقم) در سامانه معاملات، گفت: این رویه در گذشته هم بوده و به بورس و فرابورس هم اعلام شده که تعداد سفارش های یک نماد در یک روز معاملاتی نباید از یک میلیون بیشتر باشد و قبل از رسیدن به این عدد، نماد شرکت باید بسته تا از اختلال سامانه جلوگیری شود.

مشاهده کل خبر

چرا باید عرضه خودور را به بورس کالا سپرد

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: عرضه محدود خودرو در بورس کالا نشان داد که خودروساز می‌تواند خودرو را به قیمتی بالاتر از نرخ دستوری تعیین شده بفروشد و برای خریدار نیز بستر لازم در راستای خرید خودرو پایین‌تر از قیمت اعلام شده در بازار آزاد وجود دارد. به اعتقاد اکثر کارشناسان فروش خودرو به واسطه شرکت در قرعه‌کشی در خوشبینانه‌ترین حالت نوعی لاتاری است که در غیاب سیستم قیمت‌گذاری از طریق مکانیسم عرضه و تقاضا، منافعی را برای برخی اشخاص در بر خواهد داشت و بررسی‌های آماری حاکی از آن است که تعداد کثیری از برندگان هدف مصرف ندارند و به دنبال استفاده از مزیت تفاوت قیمتی نرخ فروش درب کارخانه با بازار آزاد هستند.

مشاهده کل خبر

رفتار منطقی دولت سیزدهم باعث ایجاد ثبات در بازار سرمایه شد

به نقل از ایرنا و به گفته حسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، دولت سیزدهم با یک رفتار کاملا منطقی و با عدم دخالت در بازار سرمایه و اتخاذ تصمیمات و انجام اقداماتی باعث شد بازار سهام روند طبیعی خود را در پیش بگیرد و رو به بهبود حرکت کند.

عضو شورای‌عالی بورس همچنین به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ایران و همچنین تجربیات مشابه بین‌المللی به کار گرفته شده را در هیچ کجا ندیده‌ایم و هیچگاه توزیع ارز ترجیحی به‌صورت گسترده نتوانست منجر به رفاه شود و از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کند.

مشاهده کل خبر

شهرداری تهران مشتری بورس کالا شد

به نقل از معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، بر ایجاد شفافیت مالی در شهرداری از طریق مسیر خرید کالا از بورس کالای ایران تاکید کرد.

ابوالفضل فلاح با اعلام این مطلب در هفتاد و سومین نشست کمیسیون معاونان مالی و اقتصاد شهری کلانشهرهای ایران که به شکل ویدئو کنفراس برگزار شد، گفت: با هماهنگی انجام شده با بورس کالا، از این پس سعی خواهیم کرد عمده خرید کالاهای مورد نیاز پروژه‌های شهرداری تهران را از طریق بورس کالا تامین کنیم.

مشاهده کل خبر

پیش‌بینی وضعیت بورس در تابستان

به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت این بازار از زمستان سال گذشته تاکنون اعلام کرد: با توجه به شرایط می توانیم گام صعودی بعدی بازار را در تابستان داشته باشیم.

روزبه شریعتی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در زمستان سال گذشته، اظهار کرد: بازار تقریبا از اوایل زمستان سال گذشته راکد بود، حجم معاملات در آذر و اوایل دی ماه کم‌تر از ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود درحالی که ارزش معاملات به عنوان دماسنج بازار محسوب می‌شود و زمانی که حجم معاملات کم‌تر از ۳۰۰۰ میلیارد تومان باشد در شرایط رکودی قرار دارد. چنانچه حجم معاملات بین سه تا پنج هزار میلیارد تومان شرایط خنثی است و بالای ۵۰۰۰ میلیارد تومان مانند این روزها، دوره رونق بازار محسوب می‌شود.

مشاهده کل خبر

حقوقیِ نماد خودرو تذکر گرفت

به نقل از روابط عمومی شرکت بورس، پیرو شکایت برخی فعالان بازار در خصوص فشار فروش شخص حقوقی در نماد خودرو، معاونت نظارت بازار شرکت بورس تهران از طریق سامانه نظارتی جامع (سنجش) به فروشنده مذکور که دارای تأثیر بر روند نزولی این نماد در روز جاری شده بود، تذکر نظارتی ارسال کرد. بر همین اساس، دسترسی مستقیم شخص حقوقی متخلف به سامانه معاملاتی (برخط) به مدت ۵ روز کاری محدود شد.

مشاهده کل خبر

مدیر عامل ایران خودرو: تولید ایران خودرو روزانه به ۲۹۰۰ دستگاه می‌رسد

به نقل از فارس، مهدی خطیبی مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: از ابتدای خرداد تولید خودرو ناقص از فرآیند تولید خارج می‌شود و خودروهای تولیدی به صورت ۱۰۰درصد در اختیار سامانه فروش برای حمل و تحویل به مشتری قرار می‌گیرد. به طور متوسط روزانه ۲۵۰۰ دستگاه در ایران‌خودرو تولید می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سیر تولید صعودی خواهد بود و تلاش می‌کنیم تا تولید خودرو به ۲۹۰۰ دستگاه در روز برسد.

مشاهده کل خبر

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!