دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 47586 |
تاریخ انتشار : ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ |
161 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس اقتصادی ادارک خبر به نقل از (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۲۲ تیر ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۸.۹۹ درصد افزایش، از ۲۰۱ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال به ۲۱۹ هزار و ۸۵۴ میلیارد […]

به گزارش سرویس اقتصادی ادارک خبر به نقل از (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۲۲ تیر ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۸.۹۹ درصد افزایش، از ۲۰۱ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال به ۲۱۹ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۲۸ میلیارد و ۸۲۳ میلیون سهم در هفته گذشته به ۴۰ میلیارد و ۹۳۸ میلیون سهم رسید که افزایش ۴۲.۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ارزش و حجم معاملات در هفته گذشته

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یادشده، بازارهای اول و دوم سهام نسبت به هفته گذشته وضعیت افزایشی داشتند. این در حالی است که بازارهای بدهی، مشتقه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری روند کاهشی برخودار شده است.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، افزایش ۵۶.۹۴ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۶۰ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال به ۹۵ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۱۵ تیر ماه ۱۰ میلیارد و ۵۴۲ میلیون سهم بود به ۱۸ هزار و ۸۶۳ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و افزایش ۷۴.۹۵ درصدی را به ثبت رساند.

رشد ارزش و حجم معاملات در هفته گذشته

روند حرکت بازار دوم سهام همانند بازار اول سهام افزایشی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۲۲ تیر نسبت به هفته گذشته خود، ۱۲.۴۷ درصد افزایش یافت و از ۶۴ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال به ۷۳ هزار و ۵۰ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۴۰.۰۶ درصد افزایش، از ۱۳ میلیارد و ۴۶۷ میلیون سهم به ۱۸ میلیارد و ۸۶۳ میلیون سهم رسید.

رشد ارزش و حجم معاملات در هفته گذشته

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۷۰.۶۶ درصدی از ۹ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۲۲ تیرماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۹.۵۰ میلیون برگه به ۲.۸۰ میلیون برگه رسید که افت ۷۰.۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ارزش و حجم معاملات در هفته گذشته

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۵ تیر ماه ۲۹۵ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۲۲ تیر به ۲۰۸ میلیارد ریال رسید و افت ۱۹.۹۶ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با کاهش ۲۸.۱۳ درصد، از ۳.۹۹ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۲.۸۷ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۲۲ تیرماه رسید.

رشد ارزش و حجم معاملات در هفته گذشته

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۲۲ تیر ماه در مقایسه با هفته پیش، روندی کاهشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۶۶ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال در هفته قبل به ۴۸ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و افت ۲۶.۶۷ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با کاهش ۲۴.۴۵ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۴ میلیارد و ۷۹۹ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۶۲۶ میلیون یونیت رسید.

رشد ارزش و حجم معاملات در هفته گذشته

شاخص هم‌وزن کاهش یافت

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۲۲ تیر نسبت به هفته گذشته خود افت ۰.۸۴ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد به یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد کاهش یافت که افت ۱۲ هزار و ۵۵۲ واحدی را نشان می دهد.

همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۲۲ تیرماه نسبت به هفته قبل کاهش داشت و با ۲.۷۵ درصد کاهش از ۴۱۸ هزار و ۵۱۹ واحد به ۴۰۷ هزار و ۱۳ واحد رسید و ۱۱ هزار و ۵۰۷ واحد کاهش یافت.

رشد ارزش و حجم معاملات در هفته گذشته

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!