جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 50388 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ |
82 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، آیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه جمعه در این نشست افزود: اگر طرح جامع آلودگی هوای اراک دارای نقصی است باید رفع شود و آقای سلاجقه مسئولیت دارند از شرکت هایی که موجب آلودگی هستند این مهم را بررسی کنند. وی با بیان اینکه، کشور توسعه صنعتی لازم دارد اما نه […]

به گزارش ادراک خبر، آیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه جمعه در این نشست افزود: اگر طرح جامع آلودگی هوای اراک دارای نقصی است باید رفع شود و آقای سلاجقه مسئولیت دارند از شرکت هایی که موجب آلودگی هستند این مهم را بررسی کنند.
وی با بیان اینکه، کشور توسعه صنعتی لازم دارد اما نه به هرقیمتی، اظهار داشت: کار صنعتی آری، آلودگی هوا هرگز و توسعه صنعتی آری، ولی آلودگی هوا که موجب بیماری باشد هرگز، و اگر لازم است از تجهیزات فیلتر استفاده شود، هرچند ممکن است هزینه داشته باشد، اما این مهم عین سرمایه گذاری است.
رییس جمهور با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت مهمی در حوزه معادن دارد، گفت: استاندار مرکزی بیان داشتند معادن این خطه مشکل قانونی دارند که از مجلس شورای اسلامی در این خصوص خواسته می شود مشکل را حل کنند.
آیت الله رییسی افزود: علاوه بر قانون، لازم است در مسئله مدیریت توجه شود و در شرکت هایی که در موضوع خصوصی سازی با مشکل مواجه شدند، مسئله مدیریت مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: الان لازم است مدیران باکفایت، توانمند و شجاع وارد میدان شوند و با خطر پذیری در صحنه باشند و امور را به مکاتبه نسپارند، زیرا هیچ کاری با نامه نگاری به نتیجه نخواهد رسید.
وی تصریح کرد: در حوزه معادن باید اول دانست که معادن به افراد درست واگذار شده، سپس آیا آنها درست بهره برداری می کنند و حق مالکانه دولت واگذار می شود و آیا به میزان لازم بهره برداری صورت می گیرد و آیا صاحبان معادن مسئولیت اجتماعی خود را انجام می‌دهد؟
آیت الله رییسی در ادامه به روابط ناسالم در بخش اداری کشور اشاره کرد و  افزود: واگذاری معادن از بدترین کارها است و روابط ناسالم از مصائب و مشکلاتی است که نظام اداری کشور دارد.
وی اظهار داشت: از بخش های نظارتی انتظار است، روابط ناسالم را مورد رصد قرار دهد و و تیم های نظارتی در یک ماه به این مهم بپردازند.
رییس جمهور گفت: پسندیده نیست مردم ببیندد اتفاقی در این مهم شکل می گیرد؛ ما شهید داده ایم و خانواده آنان نظاره گر هستند، باید دستگاه نظارتی در این خصوص تلاش کنند و اگر برخی مسایل قطعی شد و قانون اجازه داد، مطرح شود.
آیت الله رییسی تاکید کرد: برای جذب مدیران اولویت با افراد بومی، کارآمد، حزب الهی است و در این مهم اهتمام شود.
رییس جمهور ادامه داد: طرح درمانی مانند بیمارستانی که ۸۰ درصد آن عملیاتی شده باید ۲۰ درصد باقی مانده به اتمام برسد و امور دارای اولویت مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله رییسی درباره برخی صنایع استان که تعطیل یا نیمه فعال هستند، گفت: ساخت کارخانه کار ساده ای نیست و اکنون که در این استان خط تولید و انگیزه کار وجود دارد، باید مشکلات اداری صنایع حل شود  و اشتغال از یک هزار نفر به سه هزار نفر افزایش یابد.
وی اظهار داشت: ما در گام دوم انقلاب و بستر این گام موظفیم متقن، درست و عادلانه عمل کنیم و عقب ماندگی هایی که در دوره اول به هر دلیل اتفاق افتاده بود را جبران کنیم.
رییس جمهور افزود: از مجموعه مدیریت با سابقه ۲۰ تا ۴۰ سال کار اجرایی در بخش های مختلف کشور دارند، بر می آید زیرا منظومه ای از افکار امام و رهبری را داریم و راهبردها روشن است و اکنون وقت اقدام و عمل است.
آیت الله رییسی افزود: استان مرکزی یکی از مراکز مهم تولید است و می تواند ارتقا یابد و این مهم به دست مدیران و با خدمت به مردم محقق می شود.
وی اظهار  داشت: این استان نباید دغدغه اشتغال داشته باشد و نماد بیکاری مطرح شود، باید تلاش شود بیکاری به اشتغال مبدل شود.

مردم از مولفه های مهم قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند
رییس جمهور گفت: تمامی مجموعه مدیریتی کشور باید تلاش کنند، مردم را امیدوارتر کنند و اگر مردم امیدوارتر شوند یکی از مولفه های قدرت در کشور قوی تر خواهد شد.
آیت الله رییسی افزود: قدرت برخی کشورها سلاح و پادگان است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم در کنار نیروهای مسلح از جمله مهمترین مولفه های قدرت بوده و هرچه اعتماد مردم به نظام بیشتر شود، مولفه های قدرت قوی تر می شود.
رئیس جمهور گفت: هرچه اعتماد مردم کمتر شود، قدرت را از دست داده ایم و تمامی کسانیکه در کسوت خدمت رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارند در اعتمادسازی و سست کردن مردم نقش دارند.
آیت الله رئیسی یادآور شد: مسئولیت در ذات خود از پاسخ گویی آمده و مسئولان باید پاسخ گو باشند و مورد سوال هستند.
وی ادامه داد: ما برای هر فعل و ترک فعل پاسخ می خواهیم، پاسخی که حجت باشد، حجتی که قبل از هر کس حجت نزد خداوند باشد.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: احساس ما این است که نسبت به خود و جامعه مسئولیت داریم و کسی که نسبت به اطراف و خود حس نداشته باشد در روایات آدم مرده تلقی می شود.
آیت الله رئیسی افزود: تارک امر به معروف و نهی از منکر به عنوان انسانی که میتی است در میان زندگان، اگر جامعه ای تارک امر به معروف و نهی از منکر شود در روایات آمده آن جامعه مرده است؛ حتی اگر فکر کنند که حیات دارند.
وی ادامه داد: همه تفسیر کرده اند که دارالسلام جایی است در بهشت و جامعه سالم انسان را وارد دارالسلام می کند و انسان سالم می تواند به دارالسلام وارد شود.
رئیس جمهور اظهار داشت: استان مرکزی مهد بزرگان و مفاخر بوده و زادگاه یک چهارم مفاخر در این استان بوده و در راس آنان امام خمینی(ره) قرار دارد.
آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فخر ایران اسلامی، فخر جهان بشریت است و یکی از ویژگی های امام خمینی(ره) این است که روابط خود در زندگی را تعریف کرده است.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) هم خود را خوب شناخته بود و راهش را تنظیم و پرچم عدالت خواهی را بلند کرده است.
رئیس جمهور گفت: بین عدالت و عدالت خواهی فرق وجود داشته و عادل خودش عادل است و عدالت خواه پرچم عدالت خواهی را بلند کرده است و امام خمینی(ره) عدالت خواه بود.
آیت الله رئیسی افزود: آیت الله حائری یزدی اراکی قمی موسس حوزه علمیه اراک و قم بودند و ریشه یزدی داشتند و همین ویژگی را داشتند.
وی ادامه داد: بزرگانی همچون شهید چمران و محلاتی مفاخر استان مرکزی هستند که به آنان افتخار می کنیم و افتخار کردن به آنان، برای ما مسئولیت آور است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: افتخار کردن به آنان یعنی ما خود را مثل آنان کنیم و اینگونه بسازیم و این مهم مورد انتظار همگان است.
آیت الله رئیسی گفت: امام خمینی (ره) در زمان طاغوت به جایگاه والا واصل شدند و تاریخ ساز شدند و با وجود اینکه زمانه با آنان نمی ساخت و آینده ساز شدند.
وی با یادآوری وجود ۶ هزار شهید والا مقام در استان مرکزی افزود: همه معترف و معتقد هستیم که این افراد دین خود را ادا کردند.
رئیس جمهور اظهار داشت: با این ظرفیتی که در استان مرکزی وجود دارد و همه کارهایی که در مدت ۴۳ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده این وضعیت و شرایط در شان استان است؟
آیت الله رئیسی افزود: این وضعیت باید متناسب با شان استان مرکزی باشد و هرکس استان را می شناسد معتقد است که باید وضع تغییر کند و یک اقدام جهشی صورت گیرد.
وی گفت: حوزه آب، کشاورزی، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال ، ساماندهی معادن، صنعت و جاده های مواصلاتی و وضعیت فقر و بیکاری مردم که با آن گرفتار هستند.
رئیس جمهور اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند هیچ مشکلی نیست که نشود حل کرد، راهکار حل این مشکلات در درون کشور بوده و این مشکلات باید حل شود.
آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: این مشکلات قابل حل هستند برخی از آنها راه حل پیچیده و برخی راه حل ساده دارند.
وی بیشترین سهم برای موفقیت را مربوط به مدیریت دانست و گفت: پول و کارشناسان در موفقیت نقش دارند و بالاترین سهم در این حوزه مربوط به مدیریت در استان است.
رئیس جمهور یاد اور شد: انتظار مردم از مدیران این است که مسائل را بشناسند و راهکارها را بشناسند و به صورت انقلابی به دنبال گره گشایی از زندگی مردم باشند.
آیت الله رئیسی افزود: مردم با تبعیض و فساد مخالف هستند و مخالفت با هرگونه روابط ناسالم حق آنان است.
وی ادامه داد: فساد در همه دولت ها، مجلس و قوه قضائیه در فضایی زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، چون ما تجربه ۴۳ ساله داریم و الان انقلاب اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده و اکنون نمی توان گفت که ناشیانه عمل کرده ایم.
رئیس جمهور گفت: وقت آزمون و خطا گذشته و مردم آزمون و خطا را نمی پذیرند، تاکید به همه مدیران این است که با درک شرایط و وضعیتی که وجود دارد باید تلاش کنند و مردم را امیدوار کنند.
رئیس جمهور در بیست و نهمین سفر استانی خود روز جمعه ۳۱ تیرماه جاری به استان مرکزی سفر کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!