دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 51118 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ |
117 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، برگزاری راهپیمای طرفداران و اعضای گروهک تروریستی «پ.ک.ک» در شهر «یوتِبُری» در سوئد با واکنش تند دولت ترکیه همراه شد. منابع مطلع شامگاه شنبه از احضار کاردار سفارت سوئد در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه خبر دادند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این منابع که نامشان فاش نشد، گفتند وزارت امور خارجه ترکیه […]

به گزارش ادراک خبر، برگزاری راهپیمای طرفداران و اعضای گروهک تروریستی «پ.ک.ک» در شهر «یوتِبُری» در سوئد با واکنش تند دولت ترکیه همراه شد.

منابع مطلع شامگاه شنبه از احضار کاردار سفارت سوئد در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این منابع که نامشان فاش نشد، گفتند وزارت امور خارجه ترکیه کاردار سوئد در آنکارا را احضار کرد تا اعتراض شدید خود را به دلیل «تبلیغات تروریستی» گروهک پ.ک.ک اعلام کند.

منابع مطلع توضیح دادند: «پس از اینکه دولت ترکیه از تبلیغات تروریستی حامیان پ.ک.ک در یوتِبُری مطلع شد، کاردار سفارت سوئد در آنکارا  به وزارت امور خارجه احضار گردید. در این زمینه، انتظار می‌رود که عاملان شناسایی شوند، اقدامات قانونی و قضایی لازم انجام شود و همچنین اقدامات مشخصی با توجه به تعهدات مندرج در یادداشت سه جانبه امضا شده در مادرید، انجام شود».

پیش از این، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه با هشدار درباره جلوگیری کردن از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو درصورت عمل نکردن به یادداشت سه‌جانبه با ترکیه، گفته بود: «فنلاند و سوئد نیاز به اصلاح قوانین خود دارند و بازگرداندن تروریست‌ها کافی نیست».

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!