سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5160 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ |
130 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در توئیتی اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اعتیاد آمریکا به دروغگویی و ادعای حمایت از حقوق بشر توسط دولت واشنگتن را بازنشر کرد. در این توئیت با اشاره به اظهارات اخیر سعید خطیب‌زاده آمده است: ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در توئیتی اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اعتیاد آمریکا به دروغگویی و ادعای حمایت از حقوق بشر توسط دولت واشنگتن را بازنشر کرد.

در این توئیت با اشاره به اظهارات اخیر سعید خطیب‌زاده آمده است: ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین: همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید «هیچ کس از دولت آمریکا که معتاد به دروغگویی است انتظار بیان حقایق را ندارد و صحبت از حقوق بشر در آمریکا به واقع اشک تمساح ریختن است.»

 به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۵ فروردین ماه  ادعاهای بی اساس در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا را مردود خواند و گفت: هیچ انتظاری از دولت معتاد به دروغ آمریکا برای بیان حقایق و واقعیت‌های موجود نمی‌توان داشت.

خطیب زاده افزود: دولت آمریکا چشم خود را در برابر نقض‌های فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در داخل کشور خود و متحدان اذنابش بسته است. همگان به طور مکرر دیده‌اند که چگونه تبعیض نژادی در آمریکا علیه اقلیت‌ها و آفریقایی تبارها به طور سیستماتیک و گسترده رخ می‌دهد، که در جای خود منجر به اعتراض وسیع سیاهپوستان و مردم در این کشور شده است. خشونت‌های افسارگسیخته پلیس و قتل سیاهپوستان در جلو دیدگان مردم، رویکردهای ضد حقوق بشری دولت آمریکا را عیان م‌ سازد و تاسف‌بارتر آنکه پاسخ آمریکا به این موارد از نقض حقوق بشر تنها اقدامات نمایشی، بی اعتنایی و بی توجهی بوده است. (اینجا بخوانید)


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!