سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 52311 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ |
103 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، با گذشت ۱۵۰ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با رژیم کی‌یف، لندن از تداوم نبردهای بی‌نتیجه بین دو طرف خبر می‌دهد. رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) گفت: «نبردهای بی‌نتیجه در هر دو بخش دونباس و خِرسون ادامه دارد. فرماندهان روسی همچنان با […]

به گزارش ادراک خبر، با گذشت ۱۵۰ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با رژیم کی‌یف، لندن از تداوم نبردهای بی‌نتیجه بین دو طرف خبر می‌دهد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) گفت: «نبردهای بی‌نتیجه در هر دو بخش دونباس و خِرسون ادامه دارد. فرماندهان روسی همچنان با معضل تأمین منابع تهاجمی در شرق و تقویت دفاع در غرب روبه‌رو هستند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «در ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۲، اطلاعات انگلیس یک مرکز بازسازی و نوسازی خودروی نظامی روسیه را در نزدیکی باروینوک، در استان بلگورود روسیه، در ۱۰ کیلومتری مرز اوکراین شناسایی کرد».

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: «حداقل ۳۰۰ خودروی آسیب دیده از جمله تانک‌های اصلی نبرد، نفربرهای زرهی و کامیون‌های پشتیبانی عمومی حضور داشتند».

در این گزارش ادعا شده است: «علاوه بر مشکلات پرسنلی که به خوبی مستند شده است، روسیه احتمالاً به تلاش برای عقب کشیدن و تعمیر هزاران خودروی جنگی که در عملیات در اوکراین آسیب دیده‌اند، ادامه می‌دهد».

این نهاد نظامی در بیانیه دیگری نوشت:‌«در دونباس، اقدامات تهاجمی روسیه در مقیاس کوچک همچنان بر محور باخموت متمرکز است، اما پیشرفت حداقلی دارد. در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۲، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه دامنه عملیات نظامی ویژه خود را فراتر از جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک گسترش داده است».

اطلاعات ارتش انگلیس افزود: «لاوروف مدعی شد که این عملیات اکنون شامل مناطق جدید دیگری از جمله مناطق اوکراینی خِرسون و زاپوریژیا می‌شود که در نتیجه کشورهای غربی تسلیحات دوربردتری به اوکراین ارائه می‌کنند. این اظهارات تقریباً به‌طور قطع درست نیست. روسیه جنگ خود را گسترش نداده است. حفظ کنترل طولانی مدت این مناطق تقریباً به طور قطع هدف اصلی تهاجم بود».

در پایان این بیانیه آمده است: «روسیه در ماه فوریه به این مناطق حمله کرد و مقامات آنها حداقل از اواسط ماه مارس علناً در مورد چشم‌انداز همه‌پرسی مستقل قانونی بحث کردند. این احتمال واق‌ بینانه وجود دارد که لاوروف این اظهارات را برای هموار کردن راه برای برگزاری همه‌پرسی در مناطق اشغالی فراتر از لوهانسک و دونتسک بیان کرده است».

پیش از این، وزارت دفاع انگلیس با ادعای اینکه روسیه از سامانه‌های پدافند موشکی برای حمله به اهداف زمینی در اوکراین استفاده می‌کند، گفت دلیل آن نیز کمبود شدید موشک‌های سطح به سطح است. (جزئیات بیشتر)

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!