چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 52986 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ |
100 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: هنر دانشگاه و حوزه این است که بتوانند دل‌ها را شکار کنند و همگان را با احساس مسئولیت جذب کرده و ستادی فعال داشته باشند. به گزارش ادراک خبر، آیت الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در […]

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: هنر دانشگاه و حوزه این است که بتوانند دل‌ها را شکار کنند و همگان را با احساس مسئولیت جذب کرده و ستادی فعال داشته باشند.

به گزارش ادراک خبر، آیت الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با اهمیت این امر گفت: مومن نباید جز حضرت علی (ع) و پرچم ولایت حکومت دیگری را بپذیرد ، دلدادگان و مومنان باید تلاش کنند کار دست اهل برسد، اگر به دست نااهل برسد، آنچه از قبل ایجاد شده را هم از بین می‌برد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه امروز حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه ، نائب امام زمان است ، اظهار داشت: دانشگاه‌ها با اعتقاد به باب ولایت و ایجاد باور در آحاد جوانان و حضور میدانی در به اهتزاز در آوردن پرچم حکومت اسلامی، می‌توانند حرکت موثری داشته باشند و در این مسیر راهی نزدیک‌تر از دانشگاه علمی کاربردی سراغ نداریم.

وی یادآور شد: اگر کار درست انجام شود توفیقاتی در جهت رفاه، ریشه کردن فساد، ازدواج آسان جوانان، توسعه نسل، توسعه علم و نهادینه کردن حب‌الله برداشته می‌شود و در ادامه مدینه فاضله ای ایجاد خواهد شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر اگر رایج نشود ما امتیازی نداریم چرا که اجرای این امر در مرحله اول مزین شدن به صفات خداست ، امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما چارچوب قانونی نیز دارد که در این راستا قانون حمایت از آمران و ناهیان نیز تصویب شده است و مجلس امضا کرده که می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اصل هشتم قانون اساسی بحث امر به معروف و نهی از منکر را در ابعاد مختلف آورده است ، هنر دانشگاه و حوزه این است که بتوانند دل‌ها را شکار کنند و همگان را با احساس مسئولیت جذب کرده و ستادی فعال داشته باشند.

آیت الله صدیقی با تاکید بر شناخت آسیب‌های اقتصادی اظهار داشت: رفع موانع و تامین رفاه حداقلی برای آحاد مردم و تامین امنیت قضایی، سیاسی، امنیت خانوادگی، شغلی، اخلاقی و… باید در اولویت توجه ما باشد.

وی درباره کشف حجاب گفت: وقتی دشمن بگوید ما توانستیم این کار را کنیم بعد می‌گوید ریشه‌ها را زدیم. ملت ما شیعه و معتقد به قرآن و پیغمبر است حتی برخی کشف حجاب کنندگان هم ملحد نیستند این مسئله حجاب و عفاف نیز آموزش و پروش می‌خواهد ، بنابراین اولویت ما امنیت در ابعاد مختلف است و بعد به موارد دیگر هم می‌رسیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه جامع علمی کاربردی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به امضای دکتر حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و آیت الله کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور رسید.

براساس این تفاهم‌نامه قرار است سطح توانمندی آمران به معروف و ناهیان از منکر افزایش یافته و همکاری در پیشبرد آموزش‌های امر به معروف به صورت کاربردی انجام شود.
همچنین براساس این تفاهم‌نامه، کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر از طریق اجرای دوره های مهارتی کوتاه مدت برای کنش‌گران امر به معروف و نهی از منکر مد نظر قرار می‌گیرد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!