جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 53107 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ |
119 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر به نقل از هواشناسی لرستان، شرایط جوی مورد انتظار، وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) خواهد بود که از بعدازظهر پنجشنبه ششم مردادماه آغاز و نوع مخاطره آن ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ و خیزش گردوخاک محلی پیش بینی می‌شود. شرایط ناپایدار در این بازه […]

به گزارش ادارک خبر به نقل از هواشناسی لرستان، شرایط جوی مورد انتظار، وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) خواهد بود که از بعدازظهر پنجشنبه ششم مردادماه آغاز و نوع مخاطره آن ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ و خیزش گردوخاک محلی پیش بینی می‌شود.
شرایط ناپایدار در این بازه زمانی غالبا، ساعات بعدازظهر و شب رخ خواهد داد و زمان پایان این ناپایداری‌های فصلی نیز غروب یکشنبه نهم مردادماه پیش بینی شده است.
اثر مخاطره این شرایط جوی اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا خواهد بود.
هواشناسی لرستان نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، احتیاط لازم هنگام تردد جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع، حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تسریع در جمع آوری محصولات زراعی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرده است.
همچنین بنابر اطلاعیه هواشناسی لرستان، نسبت به وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) در مناطق مرکزی، شمالی و غربی استان نیز هشدار سطح زرد صادر شده است.
شرایط جوی وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) در این مناطق از روز جمعه آغاز خواهد شد و نوع مخاطره آن ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ و خیزش گردوخاک محلی خواهد بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!