شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5339 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ |
112 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

برترین‌ها: انتشار تصویری از مجید حسینی، فعال اصولگرا و مشاور محمدباقر قالیباف در دوران شهرداری تهران در یک رستوران در دبی حسابی خبرساز شد و موجی از واکنش ها را در پی داشته است. پایگاه خبری «انصاف نیوز» در گزارشی در این رابطه نوشت:  اکانتی در توییتر به نام «پزشکی در تبعید خودخواسته» با انتشار […]

برترین‌ها: انتشار تصویری از مجید حسینی، فعال اصولگرا و مشاور محمدباقر قالیباف در دوران شهرداری تهران در یک رستوران در دبی حسابی خبرساز شد و موجی از واکنش ها را در پی داشته است.

پایگاه خبری «انصاف نیوز» در گزارشی در این رابطه نوشت:  اکانتی در توییتر به نام «پزشکی در تبعید خودخواسته» با انتشار تصاویری از مجید حسینی نوشت: «دکتر مجید حسینی! در دبی با درهم ۷۵۰۰ تومانی دارن واسه مردم غصه میخورن وبه پزشکان بدلیل رفاه طلبی فحش میدن!»

این توییت و عکس‌های آن بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشته است، از جمله خیلی‌ها ادعاهای عدالتخواهانه‌ی او را با سبک زندگی شخصی او که در تصاویر دیده می‌شود مقایسه کرده‌اند.

بخشی از کاربران نیز به نزدیکی وی به قالیباف در دوران شهرداری وی اشاره کرده‌اند.

ماجرای سفر خانواده‌ی قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نوه‌اش هم در میان واکنش‌ها پررنگ است و با سفر مجید حسینی به دوبی برای ویزای کانادا و همینطور زندگی برادرش در کانادا مقایسه شده است.

برخی هم پرسیده‌اند که چرا حسینی به ماجرای سیسمونی هیچ واکنشی نشان نداده بود؟

بخشی از کاربران نیز به نوع پوشش حسینی و خانمی که با او در یک میز نشسته اشاره کرده‌اند و پوشش متفاوت او در کشور را یادآوری می‌کنند. بخشی از هواداران اصولگرای حسینی نیز به این دلیل به او انتقاد کرده‌اند.

مجید حسینی در واکنش به انتشار تصاویری از خود در دبی در اینستاگرام نوشت:

* «تخریب‌ها را در ایامی که پسرم در فشار بیماریست به اوج رساندند! در سفری که قبلا جهت گرفتن ویزای کانادا (به دعوت و هزینه و برای دیدن برادرم در کانادا) به دبی رفتم؛ از غذا خوردن من همراه همسر هم شاگردی سابقم؛ که انجا هر دو‌ به من کمک کردند؛ عکس‌هایی منتشر کردند. مافیای پزشکی! اینکه در همه احوال علیه من تخریب می‌کنید؛ یعنی جان به لبتان رسیده! آماده باشید! حرف‌های جدید دارم ! مافیا تخریب. پی نوشت: به رغم پی‌گیرهای برادر و همشاگردی‌ام؛ ویزای کانادا را نتوانستم بگیرم.

پی نوشت: عجیب است دوستان مافیا دغدغه حجاب پیدا کردند».

در همین رابطه رسول اسدزاده، روزنامه‌نکار در یادداشتی نوشت:

* اگر به خارج از ایران مسافرت کرده باشید کشف حجابِ تعداد قابل توجهی از همسفران در هواپیما یا اتوبوس به محض خروج از آسمان ایران یا مرز خاکی را دیده‌اید. این رفتارِ دوگانه برای بیشتر ما ایرانی‌هایی که به ترکیه، ارمنستان و باقی کشورهای دور و نزدیک مسافرت کرده‌ایم تصویری آشناست. به قدری تکراری و عادی است که بیشتر ایرانی‌ها هیچ حساسیتی نسبت به آن ندارند.

* از اوایل دهه هفتاد و پس از پایان جنگ و ازسرگیری صادرات نفت، رونق اقتصادیِ نسبی در ایران سبب شد طبقه متوسط پس از دو دهه نابسامانی بار دیگر فرصت نموّ یابد. همزمان با همین تغییرات سفرهای توریستی ایرانی‌های نه چندان مرفه به کشورهای همسایه نظیر ترکیه و امارات و کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق هم رونق پیدا کرد.

* از همان سالها حضور ایرانی‌ها در کافه‌ها، کنار سواحل، کنسرت‌ها ثابت کرد درصد قابل توجهی از مردم ایرانِ معاصر رفتاری دوگانه و در برخی مواقع کاملا متضاد با آنچه که در ایران انجام می‌دهند، دارند. اوج این تناقض و دوگانگی زمانی به رخ کشیده شد که رشد قابل توجه سفرهای توریستی ایرانیان به آنتالیا صدای اعتراض بسیاری از فعالان اصول‌گرا در داخل کشور را بلند کرد.

* در دو دهه اخیر حضور ایرانی‌ها در کشورهای دیگر ( برای اقامت، کسب و کار، تحصیل و… ) و چرخه اقتصادیِ این حضور تبدیل به یک بیزینس مولتی میلیارد دلاری شده است. از آژانس‌های خرید املاک در ترکیه، دوبی و کانادا تا انواع و اقسام شرکت‌های اخذ ویزا و اقامت در اقصی نقاط جهان، از قِبَلِ زندگی دوگانه ایرانی‌ها بوجود آمده‌‌اند. این دوگانگی البته که تنها مختص به مردم عادی کشور نیست‌.

* مهاجرت سلبریتی‌ها و حضور فرزندانِ مقامات عالی رتبه در کشورهای دیگر مبیّن این حقیقت است که زندگیِ دوگانه تبدیل به بخشی از فرهنگِ عامه و یک حقیقت انکار ناپذیر در کشور ما شده است. در روزهای اخیر تصاویر سیدمجید حسینی در دوبی بار دیگر این سوال تکراری را داغ کرده است که چرا حضورِ چهره‌های شناخته شده سیاسی در خارج از کشور همواره جنجال برانگیز می‌شود؟

* مشاور رسانه‌ای محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، مدیر سابق باغ کتاب و گروه مجلات همشهری در یک رستوران مانند یک شهروند معمولی نشسته و گویا منتظر سفارش غذاست، در مقابل او زنی با ظاهری کاملا بی‌ربط به خاستگاه فکری سید مجید حسینی نشسته و همین کافیست تا یک میزانسنِ کاملا عادی تبدیل به یک سوژه داغ رسانه‌ای شود.

* دقیقا مشابه اتفاقاتی که پیش‌تر با پخش شدنِ تصاویرِ سردار طلایی و رامبد جوان در کانادا و بسیاری دیگر از وابستگان در کشورهای غربی افتاده است. به باورِ من اوضاع اقتصادی نابسامان و خواستگاه جایگاه سیاسی و اجتماعی این افراد در داخل کشور، دلایل اصلیِ واکنش منفی افکار عمومی به اینگونه تصاویر است.

* در حالی که مشکلات اقتصادیِ لاینحل طبقه متوسط و کمتر برخوردار را با بحران موجودیت و معیشتِ حداقلی دست به گریبان کرده و امکان مسافرتِ تفریحی را برای بسیاری از مردم به امری محال تبدیل کرده، رفتار دوگانه افرادی که خود یا بستگان نزدیکشان بخشی از بدنه کشور هستند، خشم و حساسیت عمومی را برمی‌انگیزد. سید مجید حسینی سالهاست که با لحنی ضد سرمایه‌داری و معطوف به چپگرایی، منتقد ثروت سالاری در ایران است.

* حالا او پس از انتشار تصاویرش در دوبی مدعی است برای انجام امورِ اخذ ویزای کانادا در دوبی حضور داشته است. تمام این اتفاقات باعث می‌شوند شهروند عادی ایرانی دچار سرخوردگی و یاس عمیقی شود. شهروندی که در تامین نیازهای ابتدایی خود و خانواده‌اش ناتوان مانده و از داشتن سبک زندگی و حریم خصوصی در داخل خودرو و منزل خودش محروم است باید شاهد مهاجرت و تفریح سلبریتی‌ها و افرادی از بدنه دولت در کشورهای دیگر باشد و وقتی صدای اعتراضش بلند می‌شود محکوم به دخالت در امور شخصی و حریم خصوصی افراد شود. افرادی که خود در بوجود آوردنِ زندگیِ دوگانه نقش داشته یا سالها آن را انکار و توجیه کرده‌اند.

واکنش کاربران به سفر جنجالی مجید حسینی به دبی را بخوانید:

* کاربری به نام «ناهید»: مجید حسینی، فعال سیاسی اصولگرا و مشاور قالیباف در دوران شهرداری تهران، در سفر دبی تشریف دارند! واسه همینه که تصویب طرح صیانت انقدر براشون مهمه دیگه!

* حافظ، یکی از مدافعان تلویحی «مجید حسینی» اینگونه نوشت: من مطلقا هیچ ارادتی به مجید حسینی ندارم! ولی این اینکه تو یک فودکورت نشسته دقیقا چه عیبی داره؟ یعنی سفر رفتن کلا حرامه؟ استاندارد چیه الان؟

* رضا با هشتگ مجید حسینی با کنایه نوشت: چگونه می‌توان جزو طبقه برنده شد؟!

* مینا هم در انتقاد از این فعال اصولگرا آورده است: دکتر مجید حسینی! در دبی با درهم ۷۵۰۰ تومانی دارن واسه مردم غصه میخورن و به پزشکان بدلیل رفاه طلبی فحش میدن !

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید