جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 54387 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ |
116 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، گفت: شناسایی قابلیت های مهارت آموزی در روستاهای این استان از الزامات است. به گزارش ادراک خبر ؛ قدرت اله عابدی، عصر امروز (چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱) در آیین بزرگداشت هفته ملی مهارت که با حضور معاون آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، گفت: شناسایی قابلیت های مهارت آموزی در روستاهای این استان از الزامات است.

به گزارش ادراک خبر ؛ قدرت اله عابدی، عصر امروز (چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱) در آیین بزرگداشت هفته ملی مهارت که با حضور معاون آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: خرد جمعی بسیاری در سند آمایش استان گلستان نقش داشته اند که اتفاقات بسیار خوبی در آن افتاده و در آن تعریف شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، با بیان اینکه در این سند به بحث فنی و حرفه ای و مهارت آموزی به شکل ویژه تأکید شده است، ادامه داد: سخنانی را که در زمینه تفاوت و مقایسه نظام آموزشی در شاخه های نظری با شاخه فنی و حرفه ای مطرح گردید، در سند آمایش گلستان نیز به این جمع بندی رسیده ایم که استان متناسب با ظرفیت های توسعه، مهارت آموزی را در حوزه های مختلف داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد از جمعیت استان گلستان را جمعیت روستایی شکل می دهند، خاطر نشان کرد: با مدنظر قرار دادن این مهم و بر اساس وضعیت های نسبی و خدادادی، باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهیم تا در حوزه روستایی قابلیت ها را شناسایی و در آن راستا، اشتغال پایداری را در این بخش ایجاد کنیم.

عابدی، با بیان اینکه در بحث آموزش های فنی و حرفه ای اقدامات خوب و شایسته ای در سطح استان صورت پذیرفته است، یادآور شد: با توجه به رویکردهای توسعه ای، این انتظار را از سازمان فنی و حرفه ای داریم که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های جدیدی که متناسب با فعالیت ها در مناطق مختلف استان نیز صورت می پذیرد، اقدام و کارگشایی کند.

وی با اشاره به سه حوزه صنعت، گردشگری و خدمات در سطح استان گلستان، گفت: اقدامات بسیار خوبی در این حوزه ها و حوزه فنی و مهندسی انجام شده است و گلستان این پتانسیل را دارد که با توجه به اقدامات حوزه دانش بنیان، فنی و حرفه ای نقش خود را در کنار صادرات ایفا کند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!