جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 54389 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ |
127 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) با اشاره به اقدامات انجام شده برای تبادل فناوری میان کشورهای اسلامی گفت: در حال حاضر تجهیزات تشخیص پزشکی ایران بنا به درخواست کشورهای هند و پاکستان در برخی از بیمارستان‌های این کشورها در حال تست است. به گزارش ادراک خبر به نقل از ایسنا؛ سید علی عمرانی ، […]

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) با اشاره به اقدامات انجام شده برای تبادل فناوری میان کشورهای اسلامی گفت: در حال حاضر تجهیزات تشخیص پزشکی ایران بنا به درخواست کشورهای هند و پاکستان در برخی از بیمارستان‌های این کشورها در حال تست است.

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایسنا؛ سید علی عمرانی ، با بیان اینکه نشست “استپ” دارای دو بخش “علمی” و “فناوری” است، افزود: بخش فناوری این نشست با عنوان “دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA)” یا ایسا” برگزار می‌شود و در آن به دنبال این هستیم که شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیانی که فعالیت‌های آنها توسط دانشمندان و محققان برجسته پیگیری می‌شود و محصولات آنها در لبه دانش قرار دارد، در به‌هم‌رسانی آنها به همتایانشان در کشورهای مختلف کمک و حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمک‌های ما بیشتر از جنس شناسایی و ایجاد ارتباطات با کشورهای مقصد است، اظهار کرد: این برنامه ادامه دارد و توافقات جدید ما با دبیرخانه انتقال فناوری کشورهای D8 این است که به صورت تخصصی‌تر این ارتباطات را دنبال کنیم.

عمرانی با بیان اینکه در این رویداد تقاضاهای دریافت فناوری از سوی کشورهای اسلامی ارسال شده است، یادآور شد: نمونه این تقاضاها کشور افغانستان است که مجموعه‌هایی در این کشور بودند که تقاضای دریافت تجهیزات پزشکی داشتند و یا از سوی کشور پاکستان درخواست‌هایی در حوزه خون بند ناف داشتند.

رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) واکسن را از دیگر درخواست‌های ارائه شده کشورها به این رویداد نام برد و ادامه داد: همچنین از سوی کشور هند درخواست‌هایی برای دریافت تجهیزات بیمارستانی ارائه شد و برای تامین این درخواست‌ها با برخی از کشورها توافقات اولیه‌ای برای انجام تست برخی از تجهیزات پزشکی صورت گرفته و در حال نهایی شدن است.

وی با بیان اینکه این توافقات با کشورهای هند و پاکستان بوده است، خاطر نشان کرد: در این توافق دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی ساخت ایران در حوزه‌های تشخیص سرطان و قلب و عروق مورد تست قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسؤول، بعد از تایید این تجهیزات و اخذ مجوزهای لازم از کشور مقصد، می‌توان آن‌ها را به صورت انبوه به این کشورها صادر کرد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!