جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 54465 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ |
109 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

گلستان معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اشتغال همه افراد شرکت کننده در طرح «کهاد» و «نخلستان» تضمین شده است. به گزارش ادراک خبر، محمدرضا شاه‌پسند عصر امروز(چهارشنبه ۵ مرداد) در مراسم بزرگداشت هفته ملی مهارت که با حضور معاون آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: همه بخش […]

گلستان معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اشتغال همه افراد شرکت کننده در طرح «کهاد» و «نخلستان» تضمین شده است.

به گزارش ادراک خبر، محمدرضا شاه‌پسند عصر امروز(چهارشنبه ۵ مرداد) در مراسم بزرگداشت هفته ملی مهارت که با حضور معاون آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: همه بخش های درگیر حوزه مهارت آموزی باید همگام با یکدیگر حرکت کنند، متأسفانه همه ما به دنبال توسعه زیرساخت هستیم در حالی که زیرساخت به قدر کافی وجود دارد و باید در بخش های دیگر گام برداشت.

وی به طرح «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» اشاره کرد و افزود: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مهارت آموزان به مدت یک تا ۱۸ ماه در محیط کار حضور یافته و ضمن فراگیری مهارت، اصول بنگاه داری را هم یاد می گیرند.

۵۲ درصد مهارت‌آموزان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به خروجی نظام آموزش عالی اشاره کرد و متذکر شد: بیش از ۵۲ درصد از ورودی های مراکز آموزش فنی و حرفه ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، این افراد یک بار از یارانه رایگان در نظام آموزش عالی بهره مند شده حال دوباره از آموزش های فنی و حرفه ای که متعلق به بازماندگان از تحصیل است استفاده می کنند که این اقدام از عدالت اجتماعی به دور است.

شاه‌پسند با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای و وزارت علوم برای جبران این مسئله دو طرح مهارت آموزی «کهاد» و «نخلستان» را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفته است، بیان کرد: در طرح نخلستان هدف ما پارک های علم و فناوری است و فارغ التحصیلان با استفاده از این طرح به سمت مشاغل فناورانه و مشاغل آینده حرکت می کنند.

وی از شرکت پنج هزار و ۳۰۰ گلستانی در طرح «کهاد» و «نخلستان» خبر داد و خاطرنشان کرد: اشتغال همه افراد شرکت کننده در این دو طرح تضمین شده خواهد بود، ما امسال تعهدات خود در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای در دو بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد را ۵۰ درصد افزایش دادیم

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر ضرورت فرهنگ سازی مهارت آموزی و آموزش در محیط کار واقعی تأکید کرد و متذکر شد: ۵۷ درصد کسانی که به عنوان مهارت آموز به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه می کنند جذب بازار کار شده و این شاخص در طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» به ۸۰ درصد می رسد.

شاه‌پسند با تأکید بر ضرورت توسعه آموزش در بخش کشاورزی، تصریح کرد: جمعیت روستایی و عشایری در سطح کشور ۲۱ درصد و در استان گلستان ۴۷ درصد است که با توجه به آمار گلستان در بخش روستایی نیاز است آموزش های این بخش توسعه یابد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!