یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 56898 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ |
95 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

در جریان نشست دو به علاوه دو وزاری اقتصاد ژاپن و آمریکا با هدف تنظیم تولید تراشه‌های نیمه هادی و شکست چین در این زمینه به توافق رسیدند. این دو وزیر علاوه بر صعنت تراشه در مورد انرژی و امنیت غذایی نیز گفتگو کردند. به گزارش سایت رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت […]

در جریان نشست دو به علاوه دو وزاری اقتصاد ژاپن و آمریکا با هدف تنظیم تولید تراشه‌های نیمه هادی و شکست چین در این زمینه به توافق رسیدند. این دو وزیر علاوه بر صعنت تراشه در مورد انرژی و امنیت غذایی نیز گفتگو کردند.
به گزارش سایت رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که به عنوان اولین و سومین اقتصاد‌های بزرگ جهان، بسیار مهم است که برای نظم قوانین اقتصادی همه کشور‌ها با هم کار کنیم.
بلینکن گفت رویداد‌های اخیر جهانی، از جمله همه‌گیری کووید-۱۹ و جنگ در اوکراین، باعث آسیب به زنجیره تامین تراشه‌ وافزایش بدهی کشورها به دلیل گرفتن وام شد.
دو کشور بلافاصله جزئیات بیشتری از این طرح منتشر نکردند، اما روزنامه نیکی شیمبون ژاپن پیشتر گفته بود که طرح مذکور تا پایان سال جاری  برای تحقیق در مورد تراشه‌های نیمه هادی ۲ نانومتری راه اندازی خواهد شد. این روزنامه همچنین گفت که طرح شامل یک خط تولید نمونه اولیه خواهد بود و باید تا سال ۲۰۲۵ تولید نیمه هادی‌ها را آغاز کند.

تایوان در حال حاضر تراشه‌های  نیمه هادی‌ زیر ۱۰ نانومتر را تولید می‌کند که در محصولاتی مانند تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود. این کشور درباره ثبات عرضه هنگام بروز مشکل ابراز نگرانی کرد .آمریکا  و ژاپن در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با یکدیگر برای تقویت انعطاف پذیری زنجیره تامین در بخش‌های استراتژیک، از جمله، نیمه‌هادی ها، باتری‌ها و مواد معدنی حیاتی همکاری خواهند کرد. آن‌ها متعهد شدند که “یک زنجیره تامین باتری قوی برای رهبری همکاری بین کشور‌های همفکر ایجاد کنند. 
بیشتر بخوانید
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید