دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 57001 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ |
115 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، وزارت دفاع ارمنستان شبانگاه یکشنبه به وقت تهران بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی بر شلیک به مواضع باکو را رد  و اعلام کرد که کنترل نواحی مرزی در دست نیروهای ارمنستان قرار دارد. به نوشته وبگاه «رادیو ارمنستان» وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان شب […]

به گزارش ادراک خبر، وزارت دفاع ارمنستان شبانگاه یکشنبه به وقت تهران بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی بر شلیک به مواضع باکو را رد  و اعلام کرد که کنترل نواحی مرزی در دست نیروهای ارمنستان قرار دارد.

به نوشته وبگاه «رادیو ارمنستان» وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان شب گذشته به مواضع آذربایجان واقع در شرق مرز ارمنستان و آذربایجان شلیک نکردند.»

این وزارتخانه مدعی شده که وضعیت در مرز ارمنستان و جمهوری  آذربایجان نسبتاً باثبات است و تحت کنترل کامل نیروهای مسلح ارمنستان قرار دارد.

منابعی در جمهوری آذربایجان شامگاه شنبه مدعی گلوله‌باران مواضع این کشور نزدیک منطقه «قره‌باغ کوهستانی» توسط ارمنستان شدند. خبرنگار خبرگزاری «تاس» گزارش داد که جمهوری آذربایجان، ارمنستان را متهم کرد که مواضع این کشور در نزدیکی منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را گلوله‌باران کرده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که پس از متوسل‌شدن ارمنستان به آتش توپخانه برای حمله به نیروهای نظامی در مناطق «لاچین» و «کلبجر» در غرب قره‌باغ، به این اقدام پاسخ داده است.

جنگ برای تسلط بر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان» ، نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

این دو کشور با وجود پادرمیانی روسیه همواره در خطوط مرزی درگیری‌ دارند و  طرفین همدیگر را به نقض آتش بس و تیراندازی به مواضع هم متهم می‌کنند.

در همین زمینه، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه در دیدار با معاونان وزارت دفاع، فرماندهان نیروها و دیگر مقامات ارشد نظامی در ساختمان وزارت دفاع این کشور دیدار کرد و گفت، هرگونه تحریک نظامی نیروهای مسلح ارمنستان قاطعانه سرکوب شود.

.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!