سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 58361 |
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ |
484 بازدید
۰
9
ارسال به دوستان
پ

برخی از قطعات موشک بزرگ چینی که در آخر هفته به زمین سقوط کرد، در جنوب شرقی آسیا پیدا شده است. بر اساس گزارش اسپیس، این قسمت مرکزی از موشک ۲۵ تنی موشک لانگ مارچ ۵B در روز شنبه (۳۰ ژوئیه) در اتفاقی از پیش تعیین نشده به زمین سقوط کرد و بر فراز اقیانوس […]

برخی از قطعات موشک بزرگ چینی که در آخر هفته به زمین سقوط کرد، در جنوب شرقی آسیا پیدا شده است.
بر اساس گزارش اسپیس، این قسمت مرکزی از موشک ۲۵ تنی موشک لانگ مارچ ۵B در روز شنبه (۳۰ ژوئیه) در اتفاقی از پیش تعیین نشده به زمین سقوط کرد و بر فراز اقیانوس هند به جو ما برخورد کرد. بسیاری از بخش‌های این تقویت کننده هنگام سقوط به زمین سوخت، اما بخش قابل توجهی از آن که بنا به تخمین کارشناسان حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد اعلام شده است، از این سقوط جان سالم به در برد.
ظاهراً مردم محلی تکه‌هایی از تقویت‌کننده را در چندین نقطه در مسیر ورود مجدد پیدا کرده‌اند. برخی از این قطعه‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که در صورت فرود آمدن در یک روستا یا شهر، می‌توانند آسیب جدی وارد کنند. البته به نظر می‌رسد که این سقوط تلفاتی در پی نداشته است.

موشک لانگ مارچ ۵B در ۲۴ ژوئیه پرتاب شد و ماژول جدیدی را به سمت ایستگاه فضایی تیانونگ چین که در دست ساخت است، فرستاد. مرحله هسته موشک به همراه ماژول به مدار رسید، اما طی شش روز توسط نیروی اتمسفر به زمین کشیده شد.
معمولا بقایای پرتاب موشک‌ها برای سقوط به اقیانوس‌ها و سایر مناطق خالی از سکنه زمین هدایت می‌شوند و یا مثل موشک فالکون ۹ به صورت عمودی و برای استفاده مجدد فرود می‌آیند.
اولین ماموریت Long March ۵B، در ماه مه ۲۰۲۰، به ورورد مقداری زباله فضایی در کشور ساحل عاج غرب آفریقا منجر شد. در ماموریت دوم در آوریل ۲۰۲۱ هم بقایای موشک به اقیانوس هند انداخه شد.
بیشتر بخوانید
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید