شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5965 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰ |
98 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا فلاحتی دوشنبه شب در نشست سه جانبه گرایی (دولت، کارگر، کارفرما) شهرستان ابرکوه افزود: دغدغه اشتغال از سطح کلان کشور، استانی و شهرستانی وجود دارد وپرداخت تسهیلات به تنهایی برای ایجاد اشتغال کافی نیست. وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم اشتغال محقق شود باید یک واحد کارگاهی تمام مؤلفه‌هایی که […]

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا فلاحتی دوشنبه شب در نشست سه جانبه گرایی (دولت، کارگر، کارفرما) شهرستان ابرکوه افزود: دغدغه اشتغال از سطح کلان کشور، استانی و شهرستانی وجود دارد وپرداخت تسهیلات به تنهایی برای ایجاد اشتغال کافی نیست.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم اشتغال محقق شود باید یک واحد کارگاهی تمام مؤلفه‌هایی که در تولید اثر دارد را ایجاد کنیم اظهارکرد: تامین مالی، زیرساخت، مسائل حقوقی، فناوری و بازاریابی فروش پنج مؤلفه‌ای هستند که در زمینه ایجاد اشتغال باید به آن‌ها توجه کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه اگر تمامی مؤلفه ها وجود داشت، خروجی کار ایجاد شغل مناسب خواهد بود، تصریح کرد: در گذشته دولت فقط به بحث تامین مالی می‌پرداخت و به زوایای دیگر توجه‌ای نمی‌کرد و همین عامل باعث عدم ایجاد اشتغال مناسب در سطح کشور می‌شد.
فلاحتی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح زیست بوم ملی اشتغال رسیده است به عبارت دیگر وجود زیرساخت هایی چون آب، برق، گاز، زمین، توجه به بیمه کارگران، مالیات واحد تولیدی و بهره گیری از فناوری‌های مورد نیاز و در نهایت بازار هدف و فروش لازم است تا شاهد ایجاد اشتغال پایدار باشیم.
دبیر کارگروه اشتغال استان یزد اضافه کرد: نیروی انسانی که قصد شاغل شدن در یک واحد تولیدی را دارد توسط مراکز کاریابی شناسایی شده و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی نیز آموزش‌های لازم را به وی می‌دهند تا برای اشتغال آماده باشد.
۴۷هزارنفر خانم ها در واحدهای تولیدی وتعاونی ها مشغول به کار هستند
وی سپس به طرح جوارکارگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح افراد در کارگاه‌ها توسط افراد با تجربه و یا مربیان متخصص مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند و سپس در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در سفر به ابرکوه در گفت گوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان یزد را کارگران و خانواده های آنان تشکیل می دهند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۳۶هزار کارگر دراستان یزد مشمول قانون کار هستند و زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
۱۳هزار اشتغال در استان یزد فراهم شد
وی بابیان اینکه ۳۵ هزار تعاونی در استان یزد فعالیت دارد، اظهارکرد: از مجموع ۱۰۰درصد کارگران فعال در در تعاونی ها و واحدهای تولیدی، سهم زنان ۲۰درصد است که یعنی ۴۷ هزار زن در این استان مشغول به کار هستند ضمن اینکه نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۳.۵درصد بود.
به گفته وی، این رقم در سال ۱۴۰۰ با ۴.۵ درصد کاهش به ۹ درصد رسیده است که در نتیجه پرداخت تسهیلات اشتغال زا به افرادکارآفرین و جویای کار بوجود آمد و می توان گفت از این طریق ۱۳هزار نفر در استان یزد مشغول به کار شدند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!