سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-07
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 61570 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ |
109 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با بیان این‌که با آغوش باز از نخبگان و استعدادهای درخشان استقبال می‌کنیم، گفت: از همکاری و اشتغال آنها که منجربه عدم مهاجرت این نخبگان شود نیز حمایت می‌کنیم. به گزارش ادراک خبر، دکتر جواد محمدی در نشست با دارندگان مدال‌های طلاونقره کشوری و جهانی المپیاد در رشته‌های […]

سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با بیان این‌که با آغوش باز از نخبگان و استعدادهای درخشان استقبال می‌کنیم، گفت: از همکاری و اشتغال آنها که منجربه عدم مهاجرت این نخبگان شود نیز حمایت می‌کنیم.

به گزارش ادراک خبر، دکتر جواد محمدی در نشست با دارندگان مدال‌های طلاونقره کشوری و جهانی المپیاد در رشته‌های سلول‌های بنیادی، زیست‌شناسی و شیمی که در محل این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان این‌که بسیار خرسندیم از حضور در جمع معماران علمی آینده کشور که صاحب عناوین طلا، نقره و برنز کشوری و جهانی هستند، توضیحاتی در خصوص توانمندی‌های پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ارائه و اظهار کرد: علیرغم تحریم‌های گسترده تاکنون بویژه درصنعت بیوتکنولوژی، با اتکا به نخبگان کشور توانسته‌ایم در سطح آسیا در این صنعت رتبه سوم و در سطح جهانی رتبه ۱۲ را کسب کنیم تاجایی‌که ایران به متنوع‌ترین تولیدات دارویی در آسیا دست پیداکرده است.

سرپرست پژوهشگاه ژنتیک ضمن توضیح درباره فناوری‌ها و نوآوری‌های این پژوهشگاه، گفت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با آغوش باز از نخبگان و استعدادهای درخشان استقبال کرده و از همکاری و اشتغال آنها که منجر به عدم مهاجرت این نخبگان شود نیز حمایت می‌کند.

محمدی تاکید کرد: این پژوهشگاه درنظر دارد برای اولین بار مرکز آموزش عالی نسل سه وچهار را در کشورتاسیس کند.

در ادامه این جلسه دانش آموزان و دانشجویان نخبه و مدال‌آوران المپیادهای زیست شناسی، شیمی و سلول‌های بنیادی ضمن معرفی خود، به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل و مشکلات نخبگان در خصوص همکاری با مراکز علمی پرداختند.

دکترضیاء الملکی، رییس انجمن دانش‌آموختگان استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان نیز درمورد فعالیتهای این انجمن توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین، با پیشنهاد مدیران پژوهشگاه ژنتیک مقرر شد کارگاه‌های علمی رایگان برای این نخبگان در محل پژوهشگاه برگزار شود. سپس تفاهم‌نامه همکاری علمی بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با انجمن دانش آموختگان استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان منعقد شد.

به نقل از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک وزیست فناوری، المپیادی‌های حاضر در این نشست دارندگان مجموعا ۱۶ مدال طلا در رشته‌های زیست‌شناسی، شیمی و سلول‌های بنیادی (در زیست‌شناسی ۴ طلا و یک برنز جهانی و ۵ طلای کشوری، در شیمی یک طلا و یک نقره کشوری و در سلول‌های بنیادی ۶ طلای کشوری) بودند.

بازدید المپیادی‌ها از دستاوردها و بخش‌های مختلف پژوهشگاه ژنتیک پایان‌بخش این نشست علمی بود.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!